پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۸۸۵
|
کد خبر: ۴۳۶۴
دکتر مجتبی صدیقی با تأکید بر اینکه حداکثر ۴۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌ها امکان پذیرش دانشجویان در ترم جاری را دارند، گفت: در ترم جاری غذا صرفا بین دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها توزیع خواهد شد و سایر دانشجویانی که در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند، می‌توانند از رستوران‌های مکمل دانشگاه خود استفاده کنند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن بیان این مطلب به برنامه وزارت علوم در خصوص نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی همزمان با آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: همان طور که اعلام شده در ترم جدید آموزش به شکل ترکیبی یعنی حضوری و مجازی خواهد بود و برای بخش‌هایی نظیر واحد‌های عملی، پایان‌نامه‌ها و امور مربوط به آزمایشگاه‌ها طبیعتا باید پیش‌بینی حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها صورت بگیرد. در این میان مساله اصلی ظرفیت پذیرش دانشجویان خوابگاهی است که باید به شکل مطمئن این اسکان در خوابگاه‌ها انجام گیرد تا دانشجویان دچار مشکل نشوند.

وی همچنین تأکید کرد: جمع‌بندی دانشگاه‌ها در خصوص نحوه اسکان دانشجویان خوابگاهی برای ترم جاری این بود که ما حداکثر بتوانیم ۴۰ درصد ظرفیت خوابگاهی را برای پذیرش دانشجویان در ترم جاری آماده کنیم، زیرا بیشتر از این امکان پذیرش وجود ندارد. البته این ظرفیت ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها ۲۰، ۳۰ یا حتی ۴۰ باشد، اما قطعا ما بیشتر از ۴۰ درصد دانشجویان را در خوابگاه‌ها پذیرش نخواهیم کرد.

دکتر صدیقی با بیان اینکه حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت، گفت: ما پیش‌بینی‌های لازم را برای اجرای این پروتکل‌ها انجام دادیم حتی ضدعفونی خوابگاه‌ها روزانه و یا گاهی دو بار در روز نیز انجام خواهد گرفت و دستورالعمل بهداشتی ما در ترم جای نیز همان دستورالعمل اعلام شده قبلی است؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که اگر دانشجوی خوابگاهی دارند حضور همه آن‌ها در خوابگاه در یک زمان اتفاق نیفتد.

وی در خصوص برنامه وزارت علوم برای تغذیه دانشجویان ترم جدید نیز گفت: تغذیه دانشجویان در ترم جدید در اولویت خدمات ما نیست. فقط پیش‌بینی تغذیه برای دانشجویان خوابگاهی انجام خواهد گرفت و این تغذیه به شکل پک و بسته‌بندی در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در دانشگاه‌ها حضور دارند می‌توانند از طریق رستوران‌های مکمل غذای مورد نیاز خود را تهیه کنند. البته یارانه قیمت غذا در این رستوران‌ها افزایش می‌یابد و هر دانشگاه در مورد افزایش میزان یارانه خودش تصمیم می‌گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص پایش دانشجویان از لحاظ ابتلا به کرونا در ترم پیش رو نیز گفت: مراکز بهداشت در دانشگاه‌ها موظف هستند در بحث خوابگاه‌ها پیش‌بینی‌های لازم را انجام بدهند که ممکن است پزشک یا پرستار مستقر وجود داشته باشند و با در نظر گرفتن یک اتاق مستقل افراد مشکوک در آن مکان اقامت می‌کنند و در صورت لزوم به مرکز درمانی انتقال داده می‌شوند.

به گفته وی؛ همه دانشگاه‌ها در سطح استان‌ها می‌توانند از دانشگاه علوم پزشکی استان خود به عنوان پشتیبان استفاده کنند و برای آن‌ها هماهنگ می‌شود تا از خدمات این دانشگاه‌ها به شکل جدی‌تر برای کنترل بیماری استفاده شود و هر دانشگاهی باید با یک دانشگاه علوم پزشکی استان هماهنگ باشد تا سرویس‌های بهتری به دانشجویان ارائه دهد.

معاون وزیر علوم از غربالگری دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: از همان بدو ورود دانشجویان کنترل خواهند شد و یکی از طرح‌های مراکز مشاوره ما نیز همین است که از فردا شنبه ۱۵ شهریورماه دانشجویان به شکل غیرحضوری کارنامه سلامت خود را تکمیل کنند، البته معاینات جسمی در این کارنامه حذف شده، اما یکسری سئوالات درباره اینکه در ماه‌های گذشته در چه شرایطی بودند و آیا تجربه بیماری داشتند یا خیر؟ از آن‌ها پرسیده خواهد شد. این سنجش کمک خواهد کرد که ما دانشجویان محتمل، مشکوک و قطعی بیماری را شناسایی کنیم تا در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شود؛ بنابراین وضعیت ابتلای دانشجویان به کروناویروس در کارنامه سنجش سلامت روان دانشجویان مورد پایش قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان تأکید کرد: ما آماری از ابتلای دانشجویان به ویروس کرونا نداریم و تلاش می‌کنیم در ترم جاری با برقراری ارتباط مناسب بتوانیم وضعیت دانشجویان را بیشتر مورد ارزیابی قرار بدهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Belal
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
ما که الان دانشجو خوابگاهی هستیم و از موقعیت و وضعیت دانشگاهمون خبر داریم باید بازم بریم خوابگاه تا صد درصد کرونا بگیرم. مردم الکی حرفی نمیزنن که میگن شما بیسواد هستین اگه با محیط دانشگاهی اشنایی داشتین اجازه نمیدادین خوابگاهی ها حضوری تحصیل کنن شما صد درصد هم موارد بهداشتی رو رعایت کنین بازم اگه بگین کسی کرونا نمیگیره دارین مردم رو گول میزنین اقای وزیر اموزش و پرورش تحصیل مهمتر از جان ادما نیست لطفا ما ایرانیا رو با جون پشه مقایسه نکنین
ستاره
United States
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
سلام وقت بخیر منظور از 40 درصد چیه یعنی اگر من که دخترم و شهرستان ام بیام تهران ممکنه خوابگاه بگیرم ممکنه نگیرم؟
چجوری باید انتخاب رشته کنم اگه خوابگاه پیدا نکنم؟!
از کجا بفهمم خوابگاه بهم می رسه یا نه ؟
محدثه
United Kingdom
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
والا ما که دانشجو منطقه خودمونیم ازاد میگن کلا غیر حظوریه کاش اونایی که بومی بودن حظوری میرفتن واقعا تو مجازی هیچی نمیفهمیم مدارس میرن بعد دانشگاهارو بستید خیلی مسخرس بهخدا
دانشجو