پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۴۰
|
کد خبر: ۴۳۹۸
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با بسنا راهبرد‌های کلان و همچنین راهکار‌ها و برنامه‌های مهم این نهاد در دانشگاه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلویی‌محب مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، اظهار داشت: بازتعریف و بازبینی راهبردها، راهکارها، وظایف و فعالیت‌ها، متناسب با شرایط و نیازهای دانشگاه بوعلی‌سینا مبتنی بر برون‌داد و اثربخشی از جمله راهبردهای کلان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه به تشکل‌های دانشجویی دانشگاه، از طریق ارتباط و همکاری جدی‌تر با تشکل‌ها در سطح دانشکده‌ها، البته با حفظ استقلال تشکل‌ از اهداف مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

حاجیلویی‌محب همچنین با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی و مذهبی در دانشگاه، عنوان کرد: ایجاد شبکه‌ای از فعّالان فرهنگی و مذهبی در دانشگاه و فعالیت منسجم و هدف‌مند در فضای مجازی، با تولید محتوای متناسب برای فضای مجازی، می‌تواند کمک شایان توجهی به پیشرفت کیفی این مسائل باشد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه افزود: ارتباط، همراهی، همدلی و هم‌فکری با مسئولین، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه می‌تواند ما را در دستیابی دغدغه‌ها و مسائل مبتلابه جامعه و دانشگاه تسریع کند.

وی گفت: البته تلاش برای پویایی و حضور موثر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی‌سینا در برنامه‌های گوناگون دانشگاه نیز فلسفه حضور این نهاد در دانشگاه را بیش از پیش روشن می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجیلویی‌محب ارتقای توانمندی‌های کارکنان نهاد و فعال‌تر کردن مسجد دانشگاه، با هدف بازتعریف هویّت پویای فرهنگی و برگزاری برنامه‌هایی فاخر و الگو، با ارائه خدمات فرهنگی مذهبی نسبت به داخل و خارج دانشگاه «بر پایه رسالت اجتماعی دانشگاه» را از جمله راهکارهای اساسی این نهاد در دانشگاه خواند.

وی همچنین گسترش فعالیت‌های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و ایجاد هسته‌های اندیشه‌ورزی و گفتگو را از دیگر راهکارها و برنامه‌های نهاد رهبری عنوان کرد و گفت: ارتباط بهتر با اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، در سطح دانشکده و برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برای دانشجویان و اساتید در قالب‌های طرح ضیافت اندیشه، حلقه‌های معرفت و حوزه علوم اسلامی می‌تواند بخشی از خلأ موجود در مسائل اعتقادی، مذهبی و فرهنگی را مرتفع کند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه بیان کرد: برگزاری منسجم شورای اندیشه‌ورز نهاد رهبری، برای رصد و ارتقای برنامه‌های این نهاد در دانشگاه بوعلی‌سینا، با ترکیبی از برگزیدگان اساتید، دانشجویان و کارکنان از جمله برنامه‌های جدی و مهم پیش‌روی ما می‌باشد.

حاجیلویی‌محب اضافه کرد: پیگیری برنامه‌ها و آموزش‌های غیرحضوری همانند حلقه‌های معرفت دانشجویی، ضیافت اندیشه استادان، مشاوره‌ها، دوره‌های آموزش مستمر در دستور کار نهاد رهبری دانشگاه قرار دارد.

وی همچنین تصریح کرد: در صورت بازگشت حضوری دانشجویان در دانشگاه، برگزاری برنامه‌های پیوسته نهاد، همچون نمازهای جماعت، حلقه‌های معرفت، ازدواج دانشجویی، عتبات دانشجویی، آموزش‌های حضوری، مشاوره‌های دانشجویی، حضور و فعالیت در خوابگاه‌های دانشجویی و اعتکاف دانشجویی نیز به صورت حضوری همانند گذشته و البته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست