پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۵۵
|
کد خبر: ۴۴۸۹
مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: رسالت عمده اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه که مخاطبان آن را جامعه دانشگاهی شکل می‌دهد، توسعه و ترویج ورزش همگانی است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

دکتر حسن رهبان‌فرد عضو هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی و مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی‌سینا به مناسبت هفته تربیت بدنی، در گفتگو با خبرنگار بسنا تشریح کرد: ورزش همگانی و ورزش قهرمانی دو رسالت اصلی اداره تربیت بدنی در دانشگاه بوعلی سینا است.
 
وی افزود: وظیفه‌ ما در ورزش قهرمانی شناسایی افراد مستعد و پرورش آن‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی است که باید با برنامه ریزی‌های مختلف به این هدف برسیم؛ که در این راستا به دنبال آماده کردن تیم‌های ورزشی برای شرکت در مسابقات در سطوح مختلف استانی، منطقه‌ای و کشوری هستیم.

رهبان‌فرد مطرح کرد: رسالت عمده‌ اداره‌ی تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه که مخاطبان آن را جامعه دانشگاهی شکل می‌دهد، توسعه و ترویج ورزش همگانی است، این حوزه در ایام کنونی ضرورت بیشتری پیدا کرده است که نیازمند دنبال کردن اهداف مختلفی همچون کمک به حفظ و بهبود سلامتی، توسعه نشاط و شادابی در بین دانشجویان، اساتید و خانواده‌های آن‌ها است و با شرکت دادن آن‌ها در فعالیت‌های متنوع تفریحی و ورزشی امکان پذیر می‌شود.

وی متذکر شد: باید فضا‌ها و امکانات ورزشی را تا آنجا که می‌توانیم توسعه داده و تجهیز کنیم تا زمینه ساز مشارکت بیشتر افراد در فعالیت‌های ورزشی باشیم؛ برای تشویق افراد قطعا تجهیزات در سالن‌ها و فضا‌های ورزشی می‌تواند موثر باشد که یکی از اهداف ما باید برنامه ریزی برای توسعه این بخش باشد.
 
مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: ما باید برنامه ریزی جامع داشته باشیم تا ورزش را بین دانشگاهیان نهادینه بکنیم تا برنامه‌هایی مثل پیاده روی را در برنامه‌های روزانه خود بگنجانند.

وی تصریح کرد: در این ایام که امکان شرکت فیزیکی در فعالیت‌های دسته جمعی نیست باید افراد را توسط فضای مجازی به شرکت در فعالیت‌های ورزشی در منزل یا محل کار ترغیب بکنیم که نیازمند زیر ساخت‌هایی در این زمینه است.

رهبان‌فرد همچنین برنامه‌های ترتیب داده شده برای هفته تربیت بدنی را برشمرد و گفت: چهار برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است که تا دوم آبان ماه ادامه دارد. از جمله‌ این برنامه‌ها طرح پیاده روی از درب جوادیه دانشگاه تا محل کارکنان و اساتید است که با ثبت نام هر یک از افراد در پایان هفته هم به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا می‌شود که در روز اول این طرح حدود ۹۰ نفر ثبت نام کردند.
 
وی اضافه کرد: دومین طرح مسابقه اطلاعات عمومی ورزشی است که در فضای مجازی برگزار می‌شود و هدف از این طرح افزایش اطلاعات عمومی افراد در زمینه ورزشی است.

وی ادامه داد: سومین طرح از برنامه‌های هفته تربیت بدنی برگزاری دو کارگاه دوساعته برای کارکنان است که به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره هم داده خواهد شد.
 
دکتر رهبان‌فرد همچنین گفت: آخرین طرح اجرای دور کمربندی از جلوی دانشگاه با گذشتن از مسیر‌های بلوار بعثت و بلوار نجفی و مجددا برگشت به دانشگاه با دویدن امدادی است که به دنبال مجوز‌های آن از ستاد مبارزه با کرونا هستیم.
 
خبرنگار: حوائجی
عکس: محمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست