پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۷۸
|
کد خبر: ۴۵
در دیدار دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، راهکارهای قانونی و تقنینی تامین بودجه مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش بسنا، در این دیدار که شامگاه سه شنبه در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، دکتر لاریجانی نقش اساسی و محوری وزارت علوم و مجموعه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را در فرایند توسعه و پیشرفت کشور یاد آور شد و گفت: با توجه به این مهم، باید زمینه های لازم برای نقش آفرینی اثرگذارتر نظام آموزش عالی در فرایند توسعه کشور فراهم شود.
وی به برخی از تنگناهای مالی کشور در تامین بودجه مورد نیاز دستگاه ها و موسسات اشاره کرد، ولی در عین حال گفت که با وجود همه مشکلات موجود، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای تخصیص بودجه مناسب و مورد نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به کار خواهند گرفت.
دکتر غلامی نیز در این دیدار با اشاره به محورهای مهم برنامه تقدیمی خود به مجلس شورای اسلامی، ضرورت حمایت از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پیشبرد این برنامه و عملیاتی کردن آن را مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین با تشریح دستاوردهای حوزه علم و فناوری کشور، ضرورت اهتمام و توجه ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را به تامین نیازهای بودجه ای مجموعه بزرگ آموزش عالی مورد تاکید قرار داد.
وزیر علوم با اشاره به مشکلات و تنگناهای مالی و بودجه ای وزارت علوم و دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور و آثار سوء عدم تامین منابع مالی مناسب و مورد نیاز در پیشبرد برنامه ها و سیاست های آموزش عالی تاکید کرد: از آنجا که وزارت علوم به عنوان مرجع اصلی سیاستگذاری در حوزه علم و فناوری و موتور محرکه توسعه کشور به شمار می رود، نمایندگان محترم مردم باید با عنایت به این مهم و متناسب با نیازهای جدید در این زمینه، تمامی تلاش خود را برای تامین حداکثری بودجه و منابع مالی مورد نیازِ آموزش عالی به کار گیرند.
دکتر غلامی به لزوم تجهیز، بازسازی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در این بخش هم در راستای تاکیدات و سفارش های مقام معظم رهبری می بایست بودجه مناسب در شکل ها و قالب های مختلف در اختیار مجموعه وزارت علوم قرار گیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین رشد علمی و پژوهشی، بالندگی و نشاط فرهنگی واجتماعی موجود فضای علمی و دانشگاهی کشور را مدیون حضور استادان و دانشمندان فرهیخته و صاحب نام دانست و تصریح کرد: تداوم این مسیر نیازمند حفظ استادان و سرآمدان آموزش عالی است و در این بین باید متناسب با شان و منزلت آنها و در چارچوب مقررات قانونی، پرداخت حقوق ومزایا به استادان صورت گیرد.
دکتر غلامی در این خصوص یادآور شد: در صورت تایید مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مبنی بر ایجاد محدودیت در افزایش حقوق های بالاتر از پنج میلیونِ استادان، برنامه های دانشگاه ها با چالش های جدی مواجه می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست