پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۹۷
|
کد خبر: ۴۵۲۷
دکتر غلامحسین رحیمی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی همدان رو به رشد و چابک است و در مجموع نیروهای جوان با عملکردی مناسب دارد، که همین موضوع انگیزه‌ خوب با شالوده‌های مناسبی را در این دانشگاه ایجاد کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به همراه دکتر عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، پس از حضور در دانشگاه صنعتی همدان، از فضای درونی و بیرونی ساختمان‌های اداری، آموزشی و پژوهشی، خصوصا آزمایشگا‌های تخصصی این دانشگاه دیدن کرد.

وی در حاشیه این بازدید، در جمع اعضای هیات رئیسه و اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی همدان رو به رشد و چابک است و در مجموع نیروهای جوان با عملکردی مناسب دارد، که همین موضوع انگیزه‌ خوب با شالوده‌های مناسبی را در این دانشگاه ایجاد کرده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: ارتباط با جامعه و صنعت باید دوسویه باشد و تعامل صورت گیرد، طوری که اگر صنعت با قابلیت‌های خود خدمتی را به دانشگاه ارائه می‌کند، دانشگاه نیز با توجه به قابلیت‌های علمی و تخصصی خود باید نیازهای صنعت و جامعه را به طور صحیح شناسایی کرده و در جهت پاسخگویی به این نیازها برآید.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم همچنین عنوان کرد: یکی از کارهایی که باید رخ دهد و در حال پیگیری است، جذب دانشجویان پسادکتری در دانشگاه‌ها است و این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که دانشگاه آمادگی پذیرش این دانشجویان را داشته باشد.

وی در نهایت با توجه به لزوم ارتقاء کیفیت تحصیلات تکمیلی تصریح کرد: تربیت دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها نسبت مناسبی با نیاز جامعه ندارد، به این صورت که ظرفیت موجود را حتی اگر نصف هم کنیم، بازهم در حد دوبرابر نیاز بالقوه جامعه دانشجوی دکتری در حال تحصیل داریم؛ که لازم است در آینده این موضوع با اهتمام دانشگاه‌ها اصلاح شود.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه