پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۸۷
|
کد خبر: ۴۵۵۴
با صدور پیامی؛

گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی‌سینا درگذشت حجت‌الاسلام دکتر داود فیرحی را تسلیت گفت

گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی‌سینا، با صدور پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام دکتر داود فیرحی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران را تسلیت گفت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی‌سینا درگذشت حجت‌الاسلام دکتر داود فیرحی را تسلیت گفت

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح ذیل است:

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

غم فراق استاد عزیز و دانشور جناب حجت‌الاسلام دکتر داود فیرحی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و استاد نواندیش تفکر سیاسی اسلامی، نه آن چنان است که در باور و بیان گنجد.

استاد فیرحی اندیشمندی خلاق، انسان‌دوست و فروتن بود و امید آن می‌رفت که جامعه علمی ما بیش از این از برکات وجودی و تفکر خلاق و اندیشه در حال بالندگی ایشان بهره‌مند گردد.

از خدای مهربان برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای خاندان محترم، دوست‌داران و شاگردان ایشان و عموم جامعۀ دانشگاهی به ویژه جامعه علمی علوم سیاسی ایران صبر و سلامتی آرزو می‌کنیم.

گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی‌سینا

 
صبح روز چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر داوود فیرحی استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه های علوم‌سیاسی و اندیشه سیاسی در اسلام، براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان لاله تهران درگذشت.
 
دکتر فیرحی در سال ۱۳۴۳ در زنجان به دنیا آمد. او دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه تهران اخذ کرد و تحصیلات حوزوی را هم تا سطوح عالی گذارنده بود.
 
از آثار دکتر فیرحی می‌توان به قدرت، دانش و مشروعیت در اسلام (۱۳۷۸)، دولت اسلامی و تولیدات فکر دینی (۱۳۸۰)، نظام سیاسی و دولت در اسلام (۱۳۸۲)، تاریخ تحول دولت در اسلام (۱۳۸۶)، روش‌شناسی و اندیشه سیاسی در اسلام (۱۳۸۷مشترکاً با سایر نویسندگان)، دین و دولت در عصر مدرن (۱۳۸۹)، فقه و سیاست در ایران معاصر؛ فقه سیاسی و فقه مشروطه (۱۳۹۱)، فقه و سیاست در ایران معاصر؛ تحول حکومت داری و فقه حکومت اسلامی (۱۳۹۳)، آستانه تجدّد؛ در شرح تنبیه الامة و تنزیه الملة (۱۳۹۴)، فقه و حکمرانی حزبی (۱۳۹۶) اشاره کرد.
 
خبرنگار: مولوی
ارسال نظرات
دانشگاه