پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۶۸
|
کد خبر: ۴۵۵۶
ثبت‌نام در طرح جامع راه مهندسی آغاز شد و تا هفته اول آذرماه ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، طرح جامع راه مهندسی که مشابه آن سال‌های گذشته به صورت حضوری در دانشگاه‌های متعددی اعم از صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر، سهند تبریز و ... به شکلی موفق اجرا شده است به بررسی مشکلات دوران تحصیل دانشجویان و عدم اهتمام به حل دغدغه‌های ذهنی آن‌ها می‌پردازد و تلاش می‌کند تا دانشجویان را به سمت آگاهی و دغدغه مندی نسبت به مسائل کشور و تقویت دید جامع و تخصصی آنها نسبت به رشته‌ها و فضای کاری آینده خود هدایت کند.

با اجرای مجازی این طرح در سراسر کشور، علاوه بر تحقق هدف آن یعنی هدایت بسیاری از نخبگان به سمت مسائل موجود در کشور، ان شاء الله گامی مهم به سمت تحول بزرگ آموزشی و تربیتی در دانشگاه‌ها برداشته خواهد شد. چرا که یکی از راه‌های ایجاد تحول در بدنه‌ی آموزش عالی کشور، اصلاح نگرش دانشجویان نسبت به کیفیت تحصیل در دانشگاه و در نتیجه مطالبه‌ی اصلاح نظام آموزشی و پژوهشی از مسئولین و نقش‌آفرینان این حوزه است.

نحوه برگزاری طرح جامع مجازی راه مهندسی

هم اکنون با توجه به شرایط پیش‌آمده و عدم امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در نظر داریم طرح فوق را از طریق "سامانه طرح جامع راه مهندسی" به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار نماییم.

طرح جامع مجازی کشوری راه مهندسی با برگزاری سلسله برنامه‌ها، نشست‌های سراسری کشوری ، نشست های استانی ، بازدیدهای میدانی حضوری و مجازی و جلسات پرسش و پاسخ آنلاین به صورت عمومی و تخصصی و میان رشته ای ، پیرامون چندین بحث مشخص تحت عنوان هفت گام اساسی و مهم در خدمت دانشجویان خواهد بود.

برخی نکات کلی

  • طرح جامع مجازی راه مهندسی از اول آذر لغایت پایان اسفند ماه برگزار خواهد شد.
  • دوره مجازی به صورت ترکیبی از کلاس‌های آموزشی برخط (آنلاین) و برون خط (آفلاین) برگزار خواهد شد.
  • تمامی برنامه ها و فعالیت ها از طریق "سامانه طرح جامع راه مهندسی" برگزار خواهد شد.
  • مخاطبان طرح جامع مجازی راه مهندسی، دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور هستند.
  • در طول اجرای گام‌های هفت گانه مدعوین و اساتید دعوت شده از میان اعضای هیات علمی دانشگاه‌‌ها، فارغ التحصیلان دانشگاهی، مدیران و کارآفرینان موفق شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان و ... به صورت بومی هر استان خواهند بود.
  • تمامی دانشجویان می‌توانند با عضویت در سامانه و ایجاد صفحه پروفایل شخصی از اخبار "راه مهندسی" سایر استان‌ها مطلع شوند.
  • به منظور سنجیدن میزان رضایت دانشجویان از برنامه‌ها و یافتن دغدغه‌های جاری آنان در اوایل دوران دانشجویی، در پایان هر یک از برنامه‌های طرح جامع مجازی راه مهندسی، از دانشجویان نظرسنجی به عمل آید.
  • با توجه به دغدغه فراوان دانشجویان ورودی نسبت به دروس پایه‌ای همچون ریاضی ۱ و فیزیک ۱ در رشته‌های مهندسی، امکان برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و شب امتحانی در "سامانه جامع جامع راه مهندسی" فراهم شده است.

 

لینک ثبت‌نام در طرح جامع راه مهندسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری