پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۲۵
|
کد خبر: ۴۵۵۸
دبير كميته بانوان انجمن رياضي ایران در گفتگو با بسنا خبر داد:

"جایزه مریم میرزاخانی" مختص علم ریاضی ایجاد شده و اولین برنده آن در سال ۱۴۰۰ مشخص می‌شود

دکتر اشرف دانشخواه گفت: "جایزه مریم میرزاخانی" مختص علم ریاضی و بانوان ریاضی‌دان ایجاد شده و اولین برنده آن در سال ۱۴۰۰ مشخص می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

دکتر اشرف دانشخواه عضو هیات علمی و دانشیار گروه ریاضی دانشگاه بوعلی‌سینا و دبير كميته بانوان انجمن رياضي ایران، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا اظهار داشت: در پی پیشنهاد ''کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران''، با توجه به مقام شامخ و جایگاه والای زنده‌یاد ''پروفسور مریم میرزاخانی'' اولین ایرانی و اولین بانوی برنده جایزه فیلدز در ریاضیات و همچنین با توجه به نقش بسزا و اثرگذار ایشان در انگیزه‌بخشی به جامعه ریاضی کشور، به ویژه بانوان و دختران این سرزمین و نظر به اهمیت زنده‌نگاه‌داشتن نام و یاد ایشان، ''شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران'' جایزه‌ای به نام "جایزه مریم میرزاخانی" را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این جایزه هر سال، در روز ۲۲ اردیبهشت، مصادف با تولد زنده‌یاد پروفسور مریم میرزاخانی، که به همت کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران در جهان به نام ''روز زنان در ریاضیات'' نیز نامگذاری شده است، به یکی از بانوان ریاضی‌دان کشورمان که دارای فعالیت‌های پژوهشی شاخصی باشد اهدا می‌شود.

دانشخواه همچنین عنوان کرد: هیات امنای این جایزه از ریاضی‌دانان برجسته و صاحب نام کشور هستند و از مدتی پیش کار تدوین آیین‌نامه این جایزه را شروع نموده است، که به زودی شاخص‌های انتخاب برندگان را اعلام می‌نماید.

وي به عنوان عضوي از هيات امناي اين جايزه در ادامه تشريح كرد: پس از تعیین معیارها و شاخص‌های مذکور، فعالیت‌های پژوهشی متقاضیان در کمیته ویژه داوران که متشکل از ریاضی‌دانان نامی خواهند بود، داوری می‌شود و در نهایت نتیجه توسط انجمن ریاضی ایران اعلام می‌گردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، امید آن می‌رود که اولین برنده جایزه مریم میرزاخانی در سال ۱۴۰۰ اعلام شود.

خبرنگار: مولوی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکرم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
چه عجب تو ایران از مریم میرزاخانی شنیدیم
علم و فناوری