پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۰۸
|
کد خبر: ۴۵۶۰
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: تاکنون ۴۰ پروژه خوابگاهی بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی مصوب و یکی از پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

تصویب ۴۰ پروژه خوابگاه متاهلی بر اساس قانون مجلس/ ناتوانی دانشگاه‌های کوچک در ساخت خوابگاه

به گزارش بسنا و به نقل از دانشجو، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص رایزنی‌ها برای حل مشکل پرداخت تسهیلات ساخت خوابگاه دانشجویی به ویژه خوابگاه متاهلی گفت: مشکل خوابگاه متاهلی، فقط مشکل بانک نیست که ما رایزنی کنیم و این مشکل حل شود. اولا بر اساس ماده واحده قانونی، صندوق رفاه دانشجویان فقط مکلف است که یارانه سود و کارمزد این وام‌ها را پرداخت کند، در این قانون دانشگاه‌ها مورد خطاب قانون گذار هستند ومی‌گوید که دانشگاه‌ها مجاز هستند برای ساخت، ساختمان‌های مورد نیازشان از جمله خوابگاه متاهلی که می‌توانند وام بگیرند.

وی افزود: اگر این‌ها از این اختیاری که قانون گذار داده، استفاده کنند در این شرایط است که صندوق رفاه دانشجویان تکلیف پیدا می‌کند، ضمن اینکه در قانون آمده است که دانشگاه‌ها مجاز هستند که تاسقف درآمد اختصاصی شان استفاده کنند اما خیلی از دانشگاه‌های کوچک اعلام کردند که درآمد اختصاصی دانشگاه به گونه‌ای نیست که بتوانند این وام‌ها را دریافت کنند.

مطیعی خاطرنشان کرد:مشکلات این بحث یکی از موارد آن سخت گیری بانک‌ها است، اما مورد دیگر آن این است که خیلی از دانشگاه‌ها معتقدند که به اندازه کافی درآمد اختصاصی ندارند.مجلس باید راه کار دیگری را پیش روی دانشگاه‌ها قرار دهد و به قانونی که ابلاغ کرده، تبصره یا قانونی را اضافه کند.اون ماده تبصره قانونی همچین موارد را در پیش رو دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: تاکنون ۴۰ پروژه از سوی دانشگاه‌ها پیشنهاد و مصوب شده است و ماه گذشته یکی از پروژه‌ها در دانشگاه زنجان به اتمام رسید و موقع پرداخت اقساط آن فرا رسیده است و سهم صندوق در یارانه کارمزد پرداخت شده است.

وی یادآور شد:سایر پروژه‌ها در حال کار هستند، خوابگاه سازی زمان بر است و در مدت زمان کوتاه نمی‌توان ظرفیت سازی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو