پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۷۴
|
کد خبر: ۴۵۷۴
دکتر اکبر عروتی‌موفق اظهار کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی برای شروع فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان جدیدالورود، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اکبر عروتی‌موفق، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود سال ۱۳۹۹ ضمن تبریک قبولی در این دانشگاه اظهار داشت: برای دانشگاه یک سری کارکردها و وظایف تعریف می‌شود و یکی از مهمترین آنها انتقال دانش است، که با این بخش از وظایف، دانشجویان در آموزش و پرورش آشنا شدند.

وی افزود: دومین وظیفه دانشگاه، گسترس مرز‌های دانش است که از طریق پژوهش صورت می‌گیرد. شاید این بخش در آموزش و پروش کمتر مورد توجه دانش‌آموزان قرار گرفته باشد، اما زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند باید با مقدمات پژوهش آشنا شوند و در این زمینه قدم بردارند.

‌عروتی‌موفق عنوان کرد: سومین وظیفه بسیار مهم دانشگاه به عنوان یک نماد مرجع، رشد و گسترش اخلاق فردی و اجتماعی و نهادینه‌کردن فرهنگ در جامعه است؛ دانشگاه بوعلی‌سینا از خانواده فرهنگی بسیار غنی و ارزشمندی برخوردار است.

وی بیان کرد: مجموعه‌های مختلفی در دانشگاه به انجام کارهای فرهنگی مشغول هستند و در طول سال بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ برنامه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری صورت می‌گیرد؛ ما مجموعه گستره‌ای از انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی هنری، تشکل‌های اسلامی، نشریات دانشجویی، بسیج دانشجویی و هیئت دانشجویی را دارا هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا اضافه کرد: از اواخر سال ۱۳۹۸ که شرایط کرونایی در کشور حاکم شد، مجموعه‌های فرهنگی ما فعالیت‌های خوبی را در فضای مجازی داشتند؛ دانشجویان جدیدالورود هم در شرایط کنونی به صورت مجازی و پس از برطرف‌شدن شرایط فعلی به صورت حضوری می‌توانند در این مجموعه‌ها فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای شروع فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان جدیدالورود، انجمن‌های علمی دانشجویی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

خبرنگار: مولوی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست