پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۳۷
|
کد خبر: ۴۶۰۳
دکتر سیدمنصور واعظ‌پور بیان کرد: در جایی كه گستردگی مهارت تست‌زنی، یكی از عوامل مؤثر در موفقیت‌های علمی است، لذت علم‌جویی و بهره‌مندی از مسائل ریاضی و تأمل در مسائل آن به حاشیه رانده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر سیدمنصور واعظ‌پور، رئیس انجمن ریاضی ایران در همایش رابطین کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران، که به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاهی به جایگاه بانوان در جامعه داشته باشیم، مریم میرزاخانی از آن دسته بانوانی است که پشتکار، زحمت و هدف او، برای دختران ایران الگو است؛ به گونه‌ای که عشق خانم میرزاخانی به ریاضی و سخت کوشی او سبب باز شدن دریچه‌ای تازه شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت ریاضیات در جنبه‌های گوناگون زندگی، توجه به کیفیت آموزش و یادگیری آن، برای هر کشوری ضروری است؛ متاسفانه یادگیری و به کارگیری ریاضیات در ایران با چالش‌های مهمی در مواجه است.

واعظ‌پور تشریح کرد: نظام سیستم آموزشی و به ویژه آموزش و پرورش از دورە ابتدایی تا پایان متوسطه، به سمت کسب مهارت‌های تست‌زنی و غلبه محفوظات بر درک مفاهیم علمی سوق داده شده است و فرآیند یاد‌دهی و یادگیری عمیق را به شدت آسیب‌پذیر كرده است؛ عواملی مانند کنکور، به عنوان یک چالش محیطی، مانع درک مفاهیم علمی و بسط تفکر منطقی و لذت‌بردن از درس و درس‌خوانی شده است و علوم ریاضی هم از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس انجمن ریاضی ایران متذکر شد: در جایی كه گستردگی مهارت تست‌زنی، یكی از عوامل مؤثر در موفقیت‌های علمی است، لذت علم‌جویی و بهره‌مندی از مسائل ریاضی و تأمل در مسائل آن به حاشیه رانده می‌شود و اگر این مسئله زودتر مورد توجه قرار‌ نگیرند، می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر توسعۀ پایدار کشور وارد کند.

وی تشریح‌ کرد: اهداف از ایجاد این انجمن عبارت است از تلاش به منظور ارتقاء سطح علمي و تهيه و ارائه روش‌هاي موثر و مطلوب براي بهينه‌سازي امر آموزش رياضي و شناساندن موقعيت و اهميت رشته رياضي در سطوح مختلف با اتكاء به تجارب سودمند معلمان رياضي، ايجاد زمينه همكاري بيشتر و نقش مشورتي علمي و آموزشي با آموزش و پرورش استان و دانشگاه‌ها و موسساتي كه به نحوي در پيشبرد و به ثمررساندن امر آموزش موثرند.

دکتر واعظ‌پور در ادامه بیان داشت: از دیگر اهداف این انجمن می‌توان به فراهم‌آوردن زمينه‌هاي لازم جهت رفع نيازهاي علمي معلمان رياضي به ويژه اعضاء انجمن و ايجاد فرصت براي طي و اخذ مدارج علمي آنها اشاره کرد.

وی در پایان گفت: انتخابات شورای انجمن ریاضی ایران در راه است و امیدواریم تعداد زیادی از بانوان ایرانی در این انتخابات حضور یابند و انتقال تجربیات مفید و ارتباط با سایر مدارس در سراسر دنیا به صورت شبکه‌سازی اتفاق افتد و بتوانیم قدم‌های بزرگی در پیشبرد اهداف کشور داشته باشیم.


خبرنگار: یاری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه