پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۳۸
|
کد خبر: ۴۶۱۶
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا در پیامی به مناسبت روز دانشجو تصریح کرد:

جنبش دانشجویی با تکیه بر روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است

دکتر اکبر عروتی‌موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا، در پیامی، روز دانشجو را تبریک گفت
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز دانشجو در تقویم افتخارات ایران اسلامی، برگ زرینی است که با حرکت حماسی دانشجویان رشید و آگاه این سرزمین در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ گره خورده است. خروش ضد استکباری این قشر فرهیخته در آن روزگار استبدادزده، بارقه امیدی بود که تاریکی‌ها را شکافت و لرزه بر جان رژِیم سلطنتی و اربابان استعمارگرش، به ویژه دولت آمریکا انداخت.

جنبش دانشجویی همواره با تکیه ‌بر روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی پشتیبان آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و در مواقع خطر، همچون دفاع مقدس، با نثار جان عزیز خویش، وفاداری خود را به این آرمان‌ها اثبات نموده است.

اینک ‌که بنابر فرموده مقام معظم رهبری، پس از چهل ‌سالگی انقلاب، شاهد کشور و ملّتی مستقل، مقتدر، باعزّت، پیشرفته در علم، مطمئن و امیدوار، رکورددار در دانش‌ها و فنّاوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، نانو، هوافضا و بسیاری از علوم دیگر هستیم، وظیفه جامعه نحبگانی کشور، به ویژه دانشجویان ارجمند است که با حرکتی عالمانه و یکپارچه در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، با همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی، در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

در پایان لازم می‌دانم روز دانشجو که روز تکریم علم و دانش و نیز بزرگداشت اخلاق و بصیرت است را به دانشگاهیان ارجمند به‌ویژه دانشجویان عزیز صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق و بهروزی همگان را از خداوند بزرگ مسألت نمایم.

دکتر اکبر عروتی‌موفق
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست