پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۲۶
|
کد خبر: ۴۶۷۲
کتاب جدید رقیه کریمی با عنوان "سلیمانی و جُرحی" همزمان با سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیماني توسط جمعیت رسالات لبنان و به زبان عربی منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، کتاب جدید رقیه کریمی با عنوان "سلیمانی و جُرحی" (سليماني و زخم من) در قالب ۱۵ داستان کوتاه و به زبان عربی، توسط جمعیت رسالات لبنان منتشر شد.

این مجموعه داستان کوتاه به بیان پیروزی‌ها و مجاهدت‌های شهید سلیمانی در میدان جنگ نمی‌پردازد؛ چرا که این قسمت از شخصیت شهید سلیمانی کاملا شناخته شده است. در داستان‌های این کتاب که براساس خاطرات حقیقی شکل گرفته، رافت و رحمت و رفتارهای انسانی سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در میدان جنگ و در خارج از میدان جنگ به تصویر کشیده شده است.

رقیه کریمی از نویسندگان جوان و برجسته ملی و بین‌المللی و از کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا است.

وی پیش از این نیز آثاری در زمینه دفاع مقدس نگارش و منتشر کرده، که از جمله آثار او می‌توان به مجموعه داستان كوتاه از دفاع مقدس و جنگ‌ تحمیلی با عنوان "أرجوک لاتَمُت"، مجموعه داستان عربی "عند الساعة التاسعة الا ربعا (ساعت یک ربع به نه)" و کتاب "پانصد صندلی خالی" اشاره کرد.

کریمی همچنین رتبه سوم جشنواره "سیده خوله" لبنان و مقام اول کشوری و دوم بین المللی جشنواره داستان کوتاه خاتم را در کارنامه خود دارد.

خبرنگار: مولوی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر