پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۴۷
|
کد خبر: ۴۷۳۴
دکتر یعقوب محمدی‌فر در مراسم آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: متفکرین اتاق‌های فکر دنیا معتقدند که اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی‌افتاد دنیا شکل دیگری به خود می گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن تبریک ایام به مقام معظم رهبری و دانشگاهیان بیان داشت: در فلسفه انقلاب اسلامی که بسیاری از متفکرین را به فکر واداشته هر چه بگوییم کم گفته‌ایم؛ انقلاب اسلامی ایران ویژگی‌های مختلفی همچون کرامت انسانی داشت.

وی افزود: در آن سال‌ها که انقلاب مشروطه رخ داد، مردم به دنبال برقراری قانون بودند که با شکست مواجه شد، اما در انقلاب اسلامی مردم این شرایط را با بهره‌گیری از اسلام برقرار کردند.

محمدی‌فر ادامه داد: شروع چهل سالگی زمانی برای رجعت به گذشته است، در شروع سومین سال این دهه از چهل سالگی انقلاب اسلامی نیاز داریم نگاهی به آرمان‌های بلند رهبر کبیر انقلاب داشته باشیم تا به اهداف برپایی انقلاب پی ببریم.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین دغدغه امام خمینی(ره) عزت مردمانش بود؛ همانطور که بارها در کلام ایشان کلمه عزت در مقابل ذلت به دفعات به کار برده شده است که نیاز داریم عزت و منزلت را تعریف کنیم، بنابراین می‌توان گفت هدف انقلاب عزت و کرامت انسانی بود که به تبع آن بیداری ملت‌های تحت استعمار استعمارگران را موجب شد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تشریح کرد: امروزه متفکرین اتاق‌های فکر در دنیا به این امر معتقد هستند که اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی‌افتاد دنیا شکل دیگری به خود می‌گرفت و این شاکله را باید در تفکر استعمارستیزانه امام جستجو کرد.

وی متذکر شد: باید متذکر شد که امام راحل محور فعالیت‌های خود را بر مبنای امت و ملت گذاشت که امت تمام مردمان اعم از مسلمان و غیرمسلمان را شامل می‌شود و فراگیری گسترده‌ای را می‌توان از آن استنباط کرد.

دکتر محمدی‌فر اظهار داشت: در این روزگار که فکر مردم به دنبال مسیرهای اقتصادی است و بسیاری از انقلابیان دیروز مسیر خود را گم کرده و در کار زراندوزی دنیا گم شده‌اند، نیاز است تا بازنگری به اهداف امام امت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار نقد باید نکات مثبت را نیز گفت و به نکات منفی هم توجه کرد؛ توسعه علمی، نفوذ جایگاه بین‌المللی، شهدایی که در این مسیر حتی شهادتشان هم تاثیرگذار بوده است و اینها ویژگی‌هایی است که انقلاب ما را به دنیا معرفی کرده است.

وی گفت: آنچه که امروز باید توجه داشت بازگشت به مسیری است که از آن فاصله گرفته‌ایم و بسیاری منحرف شده‌اند؛ در جامعه ما نباید در بیست سال اخیر بیش از ۹۰ درصد سال‌ها به مسائل اقتصادی نام‌گذاری شود چرا که اهداف این انقلاب اهداف اقتصادی نبود و اهداف بلند فرهنگی را خواهان بود.

یعقوب محمدی‌فر یادآور شد: در شروع این انقلاب با انقلاب بزرگ فرهنگی روبه‌رو بودیم که امروزه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این هدف برخواسته است. عزت و کرامت در کلام مقام معظم رهبری نیز گفته می‌شود اما در عمل نارسایی‌هایی داریم، مردمان ما شایسته زندگی بهتر و رفاه بیشتری هستند.

وی در پایان اضافه کرد: امید داریم با تلاش در گام دوم انقلاب، توسعه کشور را اولویت قرار داده تا همه احساس زندگی در محلی عالی داشته باشیم چرا که مردم ایران لیاقت بهترین‌ها را دارند.

خبرنگار: حوائجی
عکس: منصور حسن‌الفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست