پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۹۲
|
کد خبر: ۴۷۵۴
مهندس اسفندیار خزائی در راستای تحقق "پویش سبز درختکاری، مشارکت ماندگار" با دکتر یعقوب محمدی‌فر دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، مهندس اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به همراه جمعی از مدیران این اداره در نشستی مشترک با دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا و اعضای هیات رئیسه دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه که در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلویی محب مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از معصومین علیهم‌السلام، بر ضرورت توجه به منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد.

در ادامه دکتر حسن علی‌عربی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه، به ظرفیت‌های علمی موجود و اساتید بنام در دانشکده کشاورزی این دانشگاه اشاره کرده و برخی از توانمندی‌‌های این دانشگاه در ارتباط با منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی را برشمرد.

در این جلسه همچنین دکتر حسن ساری‌خانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تاکید بر اهمیت آموزش در تحقق حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، زمینه‌های لازم برای ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و جامعه در این حوزه را یادآور شد.

دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست، تقابل خواهش‌های نابجای سودجویان در تصرف طبیعت و حفظ منابع طبیعی را از دیرباز امری جدانشدنی از جامعه شهری و روستایی دانسته و بر لزوم حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در مناطق طبیعی خاص به همراه مسوولین و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی در قالب اردوها و تورهای جمعی، به منظور لمس مشکلات و موانع موجود در حوزه محیط زیست و طبیعت تصریح کرد.

دکتر اکبر عروتی‌موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه این جلسه با ذکر مفاد تفاهم‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و نیز تشریح ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری این دانشگاه، حضور پررنگ دانشجویان را در تحقق حفظ منابع طبیعی لازم دانست.

در این نشست همچنین معاونت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات مطرح‌شده پرداختند.

در پایان این جلسه مشترک همچنین مقرر شد، علاوه بر ادامه همکاری‌های دانشگاه و این اداره کل، تفاهم‌نامه‌ای نیز با درنظر‌گرفتن موارد مطرح‌شده فی‌مابین طرفین تنظیم و امضاء گردد.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست