پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۸۶
|
کد خبر: ۴۷۹۴
رئیس بنیاد نخبگان استان همدان در گفتگو با بسنا عنوان کرد:

جایگاه برتر دانشگاه بوعلی‌سینا در طرح ملی شهید احمدی روشن

دکتر حمید بلالی در گفتگو با بسنا از جایگاه برتر دانشگاه بوعلی‌سینا در طرح ملی شهید احمدی روشن گفت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
دکتر حمید بلالی رئیس بنیاد نخبگان استان همدان در گفتگو با خبرنگار بسنا عنوان کرد: در پنجمین دوره طرح هسته‌های پژوهشی مسئله محور شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه بوعلی سینا از نظر تعداد طرح‌های تحقیقاتی مسئله محور و تعداد برگزیدکان در بین دانشگاه‌های کل کشور غیر از تهران رتبه نخست ملی را کسب نموده است.
 
وی اضافه کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا پس از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، شهید بهشتی، علم و صنعت، امیرکبیر و تربیت مدرس که همگی از دانشگاه‌های مهم و تراز اول کشور محسوب می‌شوند، با ثبت ۹ طرح تحقیقاتی مسئله محور و مشارکت ۷۹ نفر از دانشجویان و اساتید خبره بالاتر از دانشگاه‌های اصفهان، شیراز، تبریز، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی و ... بیشترین طرح و برگزیده را در پنجمین دوره طرح هسته‌های مسئله محور شهید احمدی روشن را به خود اختصاص داده است.
 
بلالی همچنین خاطرنشان کرد: طرح شهید احمدی روشن یکی از مهمترین طرح‌های بنیاد ملی نخبگان است که از سال ۱۳۹۶ بطور سراسری در کل کشور و با مشارکت دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، آزاد اسلامی و حوزه علمیه بصورت رقابتی اجرا می‌گردد.
 
وی افزود: هزینه اجرای تحقیق و حق الزحمه اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این طرح توسط بنیاد ملی نخبگان پرداخت می‌شود و هدف اصلی آن در کنار حل مسائل واقعی صنعت و جامعه، توانمندسازی دانشجویان در برخورد با مسائل واقعی صنعت و کسب مهارت زیر نظر اساتید خبره می‌باشد.
 
رئیس بنیاد نخبگان استان همدان در نهایت گفت: پنجمین دوره این طرح در ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۹ توسط دکتر ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شده و به طور همزمان با مشارکت بیش از ۳۰۰۰ دانشجو و استاد خبره در کل کشور در حال برگزاری است.
 
خبرنگار: عاشورلو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه