پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۱۷
|
کد خبر: ۴۸۲۷
با شعار «دانشگاه، صنعت نوین، مسؤولیت‌های اجتماعی»؛

پنجمین همایش روز مهندس در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد + گزارش تصویری

پنجمین همایش روز مهندس، با شعار «دانشگاه، صنعت نوین، مسؤولیت‌های اجتماعی» در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، پنجمین همایش روز مهندس با شعار «دانشگاه، صنعت نوین، مسؤولیت‌های اجتماعی» به مناسبت بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی در دانشگاه صنعتی همدان به صورت حضوری (با تعداد محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) و آنلاین برگزار گردید.
 
در این مراسم که با حضور مسؤولان استانی و دانشگاهی، صاحبان صنایع و کارآفرینان (با تعداد محدود) برگزار شد، شرکت کنندگان دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مربوط به صنعت و دانشگاه بیان کرده و راهکار‌های گسترش تعاملی بین صنعت و دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
دکتر حسن ختن‌لو رئیس دانشگاه صنعتی همدان در این برنامه اظهار کرد: همایش روز مهندس دانشگاه صنعتی همدان ۴ دوره برگزاری موفق را در سابقه خود دارد، لذا تصمیم بر آن شد با توجه به شرایط موجود و پاندمی کووید-۱۹، پنجمین دوره همایش روز مهندس نیز به صورت ویژه برگزار گردد.
 
وی گفت: حرفه مهندسی پاسداشت تعهد و تفکر افرادی است که توسعه ساز و تحویل آفرین بوده‌اند که با تکیه بر اندیشه و عمل خود جامعه امروز بشری را ممتاز و متمایز از گذشته ساخته‌اند.
 
رئیس دانشگاه صنعتی همدان تصریح کرد: تربیت نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف مهندسی از جمله اکتشاف و استخراج سنگ‌های قیمتی و کانی‌های معدنی، فعالیت در حوز‌های مهندسی پزشکی، رباتیک، رشد و توسعه فناوری انرژی تجدیدپذیر، نانو مواد متناسب با شرایط و نیازمنی‌های منطقه و فناوری‌های مهندسی مرتبط با هوای سرد، تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات اهدافی هستند که دانشگاه به دنبال تحقق آنها است.
 
ختن‌لو با بیان اینکه قابلیت دانش مهندسی و دانش آموختگان مهندسی، بکارگیری اندیشه‌های خلاق و عملکرد‌های اثربخش است، تأکید کرد: مناسبت روز مهندس فرصتی است که جمعی از مدیران بخش‌های مهندسی در حوزه مختلف کاری گردهم آمده و با بحث و تبادل نظر، امید‌ها و انگیره‌های خود را برای فعالیت‌های آینده ترسیم کنند.
 
وی همچنین با اشاره به مسؤولیت‌های اجتماعی و اخلاقی در فعالیت‌های مهندسی عنوان کرد: آنچه مسلّم است، در چند دهه اخیر با گسترش حوزه‌های مختلف علوم مهندسی، مسؤولیت اجتماعی و اعتقاد مهندسان به اصول اخلاقی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر مورد انتظار جوامع بشری بوده و این انتظار روز به روز بیشتر می‌شود.
 
دکتر ختن‌لو با اشاره به اهمیت موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه که در سال‌های اخیر بسیار تأثیرگذار بوده و مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: بیشترین ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها که شکل دائمی و منظم پیدا کرده است، برنامه کارآموزی تابستانی دانشجویان مهندسی در حوزه‌های گوناگون در واحد‌ها صنعتی و انجام پروژه‌های نیاز محور و صنعتی توسط اعضای هیات علمی است.
 
وی افزود: فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی که در رشته‌های مرتبط با صنعت و معدن درس خوانده‌اند می‌توانند مدت زمان معینی در واحد‌های تولیدی مشغول به کار شوند و با ایجاد این طرح و گسترش آن نیرو‌های جوان فرصت مناسب برای کسب تجربه و شناسایی محیط‌های صنعت و بازار کار به دست خواهند آورد.
 
در این برنامه همچنین دکتر محمود نیلی رئیس سابق دانشگاه صنعتی همدان به ارائه سخنرانی پیرامون روز مهندس پرداخت.
 
در ادامه این همایش، شش وبینار علمی در موضوعات مختلف مهندسی، بر بستر فضای مجازی برگزار شد.
 
 
خبرنگار: حسینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه