پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۷۵
|
کد خبر: ۴۸۴۷
حجت‌الاسلام علی تقوی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان خبر داد:

امکان برقراری انفرادی سفرهای مشهد مقدس در قالب ازدواج دانشجویی بعد از ایام نوروز فراهم می‌شود + گزارش تصویری

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: امکان برگزاری ازدواج‌های دانشجویی و برقراری انفرادی سفرهای مشهد مقدس بعد از ایام نوروز، به شرط بهبود شرایط شیوع کرونا در کشور فراهم می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، نشست هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان با حجت‌الاسلام علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور، به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی تقوی در این جلسه اظهار داشت: انتظارات از نهاد رهبری گاهی بیشتر و گاهی نیز کمتر از حد معقول و قانونی است. چراکه نهاد نمی‌تواند از چهارچوب قانونی خود خارج شود.

وی افزود: در کمیته‌ها و شوراهایی که نهاد رهبری عضویت دارد نیز می‌توانیم در قالب قانون عمل کنیم و نمی‌شود در حد سلایق و انتظارات به مسائل ورود کرد.

تقوی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های مالی و بودجه محدود نهاد رهبری اجازه تخصیص خارج از انتظار را به تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی نمی‌دهد. البته حضور نهاد در دانشگاه‌ها اصالتا موجب برکاتی است که در عرصه‌های مختلف بروز و ظهور خاص خود را دارد.

وی همچنین در پاسخ به برخی از دانشجویان، خبر داد: امکان برگزاری ازدواج‌های دانشجویی و برقراری انفرادی سفرهای مشهد مقدس بعد از ایام نوروز، به شرط بهبود شرایط شیوع کرونا در کشور فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: اگر بتوانیم در مبحث بودجه‌های مربوط به نهاد بسطی ایجاد کنیم، در زمینه‌های خانواده، جوانان و ازدواج تمهیدات و برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است، که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جلسات مشاوره خانواده و ازدواج، تسهیل در وقوع ازدواج‌های آسان و اسلامی و تلاش برای برقراری خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

دانشجویان حاضر در این نشست نیز به طرح دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود پیرامون مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها پرداختند.

خبرنگار: مولوی

عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نسترن
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
چطور میتونیم ثبت نام کنیم؟
دانشجو