پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۸۲
|
کد خبر: ۴۸۶۴
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: امروزه ما از ویژگی‌های ملی و اسلامی خود که نمود آن در سردار سلیمانی، سردار همدانی و بزرگانی که در طول تاریخ تلاش کردند که ایران ما بزرگ بماند، بهره می‌گیریم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در اختتامیه جشنواره‌های سرباز ولایت و مکتب سلیمانی در فجر فاطمی اظهار داشت: انجام چنین برنامه‌هایی به ما کمک می‌کند که به عمق فعالیت‌های بزرگانی چون سردار سلیمانی پی ببریم.

وی افزود: امروزه ما به بسیاری از داشته‌های خود و بسیاری از بزرگانی که کشور را ساختند و در راه اعتلای آن قدم برداشتند، می‌بالیم؛ اعتلای یک کشور فقط در یک بعد نیست، بلکه در ابعاد نظامی، ادبی، هنری، تکنیک و فناوری و ده‌ها بعد دیگر می‌باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: این دست مسابقات هنری، نگارشی و ادبی، شاکله‌های یک فرهنگ را می‌سازد؛ علی‌رغم اینکه چندین سال است وارد دهکده جهانی و فرهنگ واحد جهانی شده‌ایم، با مشاهده جوامع مختلف، شاهد شاخصه‌های بومی خاص هر کشور هستیم، بنابراین همه کشورهای دنیا به نوعی تلاش دارند که فرهنگ ملی خود را تقویت کنند و اجازه حل شدن آن را در هجمه‌ای از جهانی شدن را نمی‌دهند.

دکتر محمدی‌فر توضیح داد: امروزه ما از ویژگی‌های ملی و اسلامی خود که نمود آن در سردار سلیمانی، سردار همدانی و بزرگانی که در طول تاریخ تلاش کردند که ایران ما بزرگ بماند، بهره می‌گیریم؛ افرادی که شمشیر و اسلحه در دست گرفتند و برای حاکمیت و استقلال این کشور تلاش کردند که این فرهنگ بماند و به دست ما برسد.

وی خاطرنشان کرد: قسمتی از فرهنگ کشور، ادبیات، گفتار، نوشتار و هنر مردمان این سرزمین است؛ چنان که هنر مردمان سرزمین‌های مختلف با ویژگی‌های آنها شناخته می‌شود؛ برای مثال کشور ژاپن علی‌رغم اینکه در بسیاری از جنبه‌ها در اوج تکنولوژی قرار دارد، اما لباس ملی، هنر خاص، نقاشی و خط خود را حفظ کرده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: بنابراین امروز دنیا به اهمیت این موضوع واقف است که باید آنچه را که بزرگان و نیاکان در طول هزاره‌ها اندوخته‌اند را حفظ کند.

وی تشریح کرد: اگر ما امروز سعی می‌کنیم که این آثار را حفظ کنیم و گرامی بداریم به دلیل این است که بخشی از تاریخ، فرهنگ و تمدن ماست؛ خوشحالیم که هنرمندان، نویسندگان و ادبای سرزمین در چنین برنامه‌های ملی و زیبا شرکت می‌کنند.

دکتر محمدی‌فر ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری و تاریخ معاصری گفت: قطعا همین برنامه‌ها است که قسمتی از فرهنگ را می‌سازد، چراکه بخشی از فرهنگ به صورت مادی و قسمتی به‌شکل معنوی نمود پیدا می‌کند؛ زمانی که ما اثری را از ذهن خود بیرون می‌کشیم، به آن نمود مادی می دهیم و خلق اثر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه در راستای مسؤولیت اجتماعی خود این کار را مدیریت کرد و امیدواریم که بتوانیم از این دست کارها بیشتر حمایت کنیم، ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های مختلف را با این دست برنامه‌ها ایجاد کنیم و جامعه را با دانشگاه پیوند دهیم، چراکه دانشگاه فی‌نفسه معنایی پیدا نمی‌کند؛ دانشگاهی که در بطن جامعه نباشد و مسؤولیت اجتماعی را حس نکند، نمی‌تواند دانشگاه خوبی باشد.

خبرنگار: مولوی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست