پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۹۵
|
کد خبر: ۴۸۶۶
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: افتخار این را داشتیم که در دوران کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را تعطیل نکنیم و توانستیم با تمامی ظرفیت از فضای مجازی استفاده کرده تا برنامه‌های خوبی را از این طریق رقم بزنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اکبر عروتی‌موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در اختتامیه جشنواره‌های سرباز ولایت و مکتب سلیمانی در فجر فاطمی گفت: افتخار این را داشتیم که در دوران کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را تعطیل نکنیم و توانستیم با تمامی ظرفیت از فضای مجازی استفاده کرده تا برنامه‌های خوبی را از این طریق رقم بزنیم.

وی توضیح داد: معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه در طول سال گذشته، به همت کارکنان این معاونت و کمک‌های بخش‌های مختلف دانشگاه، جشنواره‌های مختلفی را در دانشگاه به مرحله اجرا رساند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرباز ولایت و مکتب سلیمانی در فجر فاطمی اشاره کرد که الحمدلله هر دو جشنواره با استقبلال بسیار خوبی مواجه شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا تشریح کرد: با توجه به سخن مقام معظم رهبری که فرموند شهید سلیمانی را به صورت یک فرد نباید ببینم بلکه این شهید را باید به عنوان یک مکتب دید، که این مکتب شاخصه‌هایی دارد و این شاخصه باید در جشنواره‌های فرهنگی هنری، نشست‌ها و برنامه‌هایی که در سطح دانشگاه‌ها انجام می‌شود، مورد واکاوی قرار بگیرد و بررسی‌های علمی دقیقی روی آن انجام شود؛ ما هم بر اساس همین رسالتی که احساس می‌کردیم محوریت این دو جشنواره را شهید سلیمانی قرار دادیم.

وی افزود: جشنواره اول تحت عنوان سرباز ولایت و جشنواره دوم به علت تقارن با دهه مبارک فجر و خجسته میلاد حضرت زهرا مکتب سلیمانی در فجر فاطمی نامگذاری شد.

عروتی‌موفق گزارشی از جشنواره سرباز ولایت ارائه داد و گفت: جشنواره سرباز ولایت در دو بخش ادبی و هنری برگزار شد؛ بخش ادبی شامل شعر، داستان کوتاه و دل نوشته، و بخش هنری شامل تولید پوستر‌های گرافیکی بود.

وی اضافه کرد: از مجموع استان‌های مختلف کشور در این برنامه فاخر فرهنگی شرکت کردند و این برنامه ویژه دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور بود؛ در مجموع ۳۱۵ نفر در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۲۴۳ نفر از دانشجویان و ۷۲ نفر هم از اساتید و کارکنان بودند؛ به طور کلی ۳۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و پس از دسته‌ بنده به داوری سپرده شدند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان داشت: نهایتا از بین ۳۶۵ اثری که مورد ارزیابی قرار گرفت، ۴۰ اثر برگزیده شد که اسامی برگزیدگان از طریق سایت معاونت فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا به سمع و نظر شرکت‌کنندگان رسیده است.

وی در خصوص جشنواره مکتب سلیمانی در فجر فاطمی نیز گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف کتابخوانی، عکس، نقاشی، دل‌نوشته، دابسمش و رنگ‌آمیزی کودکان که مخصوص فرزندان اعضا هیأت‌های علمی و کارکنان دانشگاه بود، برگزار شد؛ ۲۰۲ نفر در این جشنواره شرکت کردند و ۲۱۴ اثر هم به دبیرخانه این جشنواره رسید و پس از دسته بندی به داوری رسید؛ ۸۶ اثر از بین آوار رسیده برگزیده شد و از طریق سایت دانشگاه بوعلی‌سینا اطلاع رسانی‌های لازم انجام شد.

دکتر عروتی موفق افزود: با مساعدتی که مجموعه مالی دانشگاه داشتند، جوایز مسابقات بلافاصله به حساب شرکت‌کنندگانی که برگزیده بودند واریز شد؛ هرچند مبلغ‌ها ارزش مادی ندارند، اما آنچه که مهم است ارزش معنوی این حرکت بزرگ فرهنگی است که امیدواریم در مجموعه کشور و دانشگاه‌ها تداوم پیدا کند و ما شاهد باشیم که مکتب سلیمانی روز به زور بلنده تر در بین نسل جوان جای خود را باز کند.

وی در پایان از تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره‌ها تقدیر و از دست‌اندرکاران این برنامه‌ها اعم از معاونت فرهنگی، روابط عمومی دانشگاه و خبرگزاری بسنا تشکر کرد.

خبرنگار: مولوی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست