پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۰۵
|
کد خبر: ۴۸۸۹
دکتر يعقوب محمدی‌فر گفت: برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ نیازمند مأموریت‌گرا شدن و افزایش مسؤولیت اجتماعی دانشگاه‌ها هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، شعارهایی که در ابتدای سال، توسط مقام معظم رهبری اعلام می‌شود در حقیقت راهبردهای مناسب مربوط به آن سال است که باید رویکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی، مدیریتی بر محور آن باشد.

همانطور که امسال رهبر انقلاب شعار سال ۱۴۰۰ را با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" مطرح کرده‌اند؛ لزوم نقش آفرینی دانشگاه‌ها و جریان علمی کشور در راستای تحقق این شعار بیش از پیش آشکار می‌شود.

دکتر يعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در همین زمینه گفت: ما اعتقاد داریم که دانشگاه باید به بخشی از سیستم جامعه تبدیل شود.

وی اظهار کرد: لازم است که یک احساس مسئولیت اجتماعی در همه زمینه‌ها مانند علوم انسانی شما گرفته و تبدیل به یک گفتمان شود.

محمدی‌فر افزود: این شعاری که مقام معظم رهبری بیان کردند کاملاً درست و دقیق است و برای اینکه دانشگاه‌ها بتوانند بهتر نقش آفرینی کنند مستلزم این است که به مثابه یک سیستم در چرخه به آن بنگریم و در عرصه مدیریت از آن استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: مقام معظم رهبری بحث مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها را مطرح کردند، وقتی که دانشگاه‌ها مأموریت‌گرا باشند و نیز شاهد حکمرانی دانشگاهی باشیم، با مسؤولیت اجتماعی که دارند در بیشتر طرح‌ها از راهکارهای پژوهشی و علمی دانشجویان استفاده می‌شود.

وی افزود: مدیر، بازوی اجرایی کار است اما نمی‌تواند به عنوان مغز اجرایی کار نقش ایفا کند و این چیزی است که باید از ظرفیت دانشجویان از آنان استفاده شود.

دکتر محمدی‌فر خاطرنشان کرد: ما نیازمند این هستیم که دانشگاه تبدیل به یک سیستم منسجم شود و بتواند با بخش‌های مختلف جامعه ارتباط برقرار کند و اگر بخواهد به صورت جزیره‌ای نقش ایفا کند عملاً کارکرد مفیدی نخواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست