پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۴۷
|
کد خبر: ۴۹۷۶
رییس دانشگاه کوثر بجنورد، از برگزاری نخستین همایش ملی «ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی» خبر داد و گفت: صاحب نظران و علاقه مندان می‌توانند مقالات خود را تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از شبستان، «علیرضا حسینی» رییس دانشگاه کوثر بجنورد اظهارکرد: نخستین همایش ملی «ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی» ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه کوثر برگزار می‌شود و صاحب نظران و علاقه مندان می‌توانند مقالات خود را تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی افزود: میراث نوشتاری عربی برای ایران شناسان، گنجینۀ گرانبهایی است که می‌توانند از گوهر‌های ناب آن برای شناخت بیشتر و بهتر ایران و ایرانی در گذر روزگاران بهره برند.

حسینی افزود: برگزاری چنین همایشی، ایران شناسان را بیش از پیش با جایگاه میراث عربی در بازیابی اسناد تازه، آشنا می‌کند و هم به آموزندگان زبان عربی ارج و ارزش آموخته شان را یادآور کرده و نشانشان می‌دهد که می‌توانند چه نقش بی همتایی در شناخت تاریخ این کهن مرزوبوم داشته باشند.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه نخستین همایش ملی «ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی» در پایگاه استنادی ISC نمایه شده، محور‌های آن را ایرانشناسی و متون جغرافیایی عربی، ایرانشناسی و متون تاریخی عربی، ایرانشناسی و متون دینی عربی، ایرانشناسی و متون فلسفی عربی، ایران و ایرانی در ادبیات کلاسیک و معاصر عربی، داد و ستد زبان‌های سامی و میانۀ ایرانی و ترجمه از پهلوی به عربی و ترجمه از عربی به فارسی و برعکس اعلام کرد.

وی، ایران در جهان اسلام، ایران شناسی و زبان عربی، ایران شناسی در جهان اسلام، ایران شناسی در کشور‌های عرب، ایران شناسان عرب، اعراب و تمدن ایرانی، تمدن ایرانی و اسلام، ایرانیان و عرب‌ها، ایرانیان و زبان عربی و هویت ایرانی و زبان عربی را به دیگر محور‌های همایش افزود.

وی پذیرش مقالات را به زبان عربی، فارسی و انگلیسی اعلام کرد و افزود: ۱۰ مقاله برتر که بیشترین امتیاز را کسب کنند ضمن تجلیل و اهدای جوایز، در مجلات علمی و پژوهشی به چاپ می‌رسد.

علاقه مندان می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش مستقر در بجنورد، خیابان هفده شهریور شمالی، کوچه شهید نوریان، دانشگاه کوثر ارسال کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه