پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۹۶
|
کد خبر: ۵۰۷۷
ویژه‌برنامه دانشجویی «مشتاقانه» با رویکرد مسأله‌محوری را در شبکه استانی همدان دنبال کنید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، بهنام محمدی اظهار کرد: با توجه به نقش آفرینی تخصصی هسته‌های مسئله‌محور و پژوهشی بسیج دانشجویی استان همدان در شناسایی و حل مسائل اولویت‌دار بومی و ملی و مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص گفتمان‌سازی دولت جوان حزب‌اللهی، در آستانه انتخابات پیش رو بر آن شدیم تا بستری را برای حضور آن هسته‌ها در صدا و سیمای مرکز همدان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از پیگیری و استقبال عوامل تولیدی و پخش مرکز سیمای همدان، ساخت ویژه‌برنامه انتخاباتی گفتگومحور «مشتاقانه» با همکاری بسیج دانشجویی آغاز شد گفت: بعد از انعقاد تفاهمنامه قرار شد این برنامه در ۲۶ قسمت چهل دقیقه‌ای ضبط و آماده پخش شود.

مدیر پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی همدان افزود: در هر قسمت مجری و کارشناس برنامه به همراه ۶ نفر از دانشجویان حضور دارند که با رویکرد مسئله‌محوری و تحلیلی- تهییجی ناظر به مسائل دارای اولویت کشور و نسبت آن با انتخابات پیش رو به بحث و گفتگو می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در هر یک از قسمت‌ها سعی شده از دانشجویانی استفاده شود که نسبت به موضوع و مسئله مطروحه، تسلط کافی و سابقه پژوهش داشته باشند گفت: با توجه به ظرفیت علمی دانشگاه‌ها از ظرفیت اساتید هیئت علمی مجرب و متخصص، متناسب با موضوع در هر یک از برنامه‌ها به عنوان کارشناس استفاده کردیم.

محمدی افزود: پخش برنامه «مشتاقانه» از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با موضوع بررسی مسئله عدالت و مبارزه با فساد آغاز شد و تا کنون قسمت‌های مختلف آن با موضوعاتی نظیر بررسی مسائل خصوصی‌سازی، زن و خانواده، موانع تولید، نظام سلامت، سیاست خارجه و ... ضبط و پخش شده است.

وی این برنامه را فرصتی برای دانشجویان مسئله‌محور به منظور طرح دغدغه و تلاش برای حل مسائل کشور عنوان کرد و تأکید کرد: در این برنامه مهمترین مسائل کشور مطرح و برای آن توسط جوانان فرهیخته استان همدان راهکار‌های واقعی و شدنی مطرح می‌شد.

مدیر پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی همدان پاسخ به سوالات و برخی شبهات مانند اینکه «با وجود این همه مشکلات مملکت چه دلیلی برای مشارکت مردم وجود دارد؟»، «اختیارات ریاست جمهوری برای اراده کشور چقدر است؟»، «فلسفه و الزام شورای نگهبان چیست؟»، «آیا آینده روشنی در انتظار جمهوری اسلامی است؟» و «نقش دولت آینده در حل مسائل اولویت دار کشور چیست؟» را بخشی از این برنامه عنوان کرد.

وی افزود: تا کنون ۱۴ قسمت از برنامه «مشتاقانه» در استودیوی مرکز سیمای همدان ضبط و ۱۰ قسمت از آن از شبکه استانی همدان پخش شده و بازخورد خوبی هم داشته است تا جایی که در میان برنامه‌های انتخاباتی مراکز سراسر کشور رتبه نخست را کسب کرد.

محمدی با بیان اینکه این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان روز‌های دوشنبه و چهارشنبه بعد از افطار از شبکه استانی همدان پخش می‌شد که از ۲۵ اردیبهشت به بعد روز‌های زوج هفته یعنی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۳ پخش خواهد شد گفت: تکرار برنامه نیز روز‌های فرد ساعت ۱۰ صبح خواهد بود.

جهت مشاهده آرشیو برنامه مشتاقانه کلیک کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو