پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۰۵
|
کد خبر: ۵۱۰۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان امور دانشجویان ایران منصوب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در جلسه شورای معاونان وزارت علوم دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید سازمان امور دانشجویان ایران معرفی کرد.

وزیر علوم در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در دوره مدیریت دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سابق سازمان امور دانشجویان ایران در این سازمان صورت گرفته است، اظهار داشت: قطعاً دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های ارزشمند ستادی و حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که در دوران مدیریت دکتر صدیقی اتفاق افتاده بهره‌مند بودند و این خدمات منشا آثار پربرکتی در خانواده آموزش عالی بوده و خواهد بود.

دکتر غلامی با ابراز امیدواری از ارتقا و بهبود خدمات در عرصه آموزش عالی، گفت: خدمات ارزشمند قابل ملاحظه‌ای در سازمان امور دانشجویان انجام شده است که از آن جمله می‌توان به خدمات‌دهی آنلاین به دانشجویان و از همه مهمتر ارزشیابی مدارک تحصیلی به صورت الکترونیکی اشاره کرد که در راستای توسعه دولت الکترونیک انجام شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم برنامه‌ها طبق برنامه‌ریزی انجام شده قبلی در سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: باید تمام تلاش‌ها با فرض اینکه سال تحصیلی آینده آموزش دانشجویان حضوری خواهد بود، انجام شود. هر چند دانشگاه‌ها می‌توانند ۳۰ تا ۵۰ درصد آموزش‌ها در برخی رشته‌های تحصیلی را بر اساس دستاورد‌هایی که در آموزش الکترونیک داشته‌اند ادامه دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با آرزوی موفقیت برای دکتر صدیقی گفت: برای ایشان از حدود دوسال پیش شرایطی برای استفاده فرصت مطالعاتی پیش آمده بود که حق طبیعی هر استاد دانشگاهی است که از آن استفاده کند، اما به دلیل نیازی که مجموعه به خدمات ایشان داشت با صبوری این زمان را به تاخیر انداختند تا مدت بیشتری در خدمت آموزش عالی باشند؛ لذا جا دارد از ایشان بابت این همراهی و نیز خدمات و مدیریت موثرشان تشکر و قدردانی نمایم.

وزیر علوم در ادامه از دکتر غلامرضا غفاری نیز به دلیل پذیرش این مسئولیت تشکر کرد و وی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان امور دانشجویان معرفی کر د.

دکتر مجتبی صدیقی هم در این جلسه با قدردانی از همکاران خود در سازمان امور دانشجویان و همکاری بخش‌های مختلف وزارت علوم گفت: بخش زیادی از آرامش آموزش عالی و دانشگاه‌ها به فعالیت سازمان امور دانشجویان و پاسخ گویی به موقع به نیاز‌های دانشجویان بر می‌گردد.

وی افزود: حوزه خدمت سازمان امور دانشجویان بسیار وسیع است و علاوه بر خدمات رفاهی و دانشجویی، برخی امور اموزشی مانند بورسیه و اعزام، دانش آموختگان، مشاوره و سلامت، تربیت بدنی، صندوق رفاه و فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و طیف وسیعی از امور را در برمی گیرد.

دکتر غفاری نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های دکتر صدیقی گفت: ایشان با اتکا بر تجربه طولانی و سعه صدر، حوزه متنوع و دشوار دانشجویی را به خوبی مدیریت کردند، از حسن نظر وزیر علوم برای سپردن سرپرستی سازمان امور دانشجویان در مدت باقیمانده به اینجانب سپاسگزارم. با اطمینان از اقدامات ضروری انجام شده برای دانشجویان و همکاری مدیران و کارکنان این سازمان از خداوند برای موفقیت در این مدت توفیق آرزو می‌کنم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه