پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۱۶
|
کد خبر: ۵۱۰۱
دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: جوانان و دانشجویان به عنوان افراد فعال، خلاق و تأثیرگذار با حضور در پای صندوق‌های رأی، در سازندگی ایران مشارکت کنند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نیز انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا قرار داریم که دو رویداد مهم از موضوعات روز و جاری کشورمان هستند.

وی یادآور شد: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی و زمانی که در ارتباط با بحثِ نام این نظام بحث‌های زیادی مطرح می‌شد، حضرت امام خمینی (ره) به صراحت فرمودند "جمهوری اسلامی ایران؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد"، این جمله معروف تاریخ معاصر ما است که همه باید به آن توجه کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه تبیین کرد: در واقع در جمله امام خمینی (ره) سه کلمه مهم مستتر است؛ جمهوریت که آحاد مردم هستند، اسلامیت که مبانی تفکر عمیق دینی ما است و ایران و ایرانیت که کشور و تاریخ چندهزار ساله ما است.

وی بیان داشت: آنچه امروز درباره آن صحبت می‌کنیم، بحث جمهوریت نظام ما است. قانون اساسی ما هم بر مبنای جمهوری اسلامی تدوین شده است؛ بنابراین اگر تکلیف به دفاع از جمهوریت کشورمان و اسلامیت آن می‌شود، این امر به شکل حضور در پای صندوق‌های رأی و مشارکت فعال در انتخابات معنا پیدا می‌کند.

یعقوب محمدی‌فر تصریح کرد: رأی و جمهوریت حقی است که قانون اساسی و انقلاب اسلامی به ما داده است؛ استفاده از این حق و عامل که ما همواره در شرایط مختلف کشور در برهه‌های حساس از آن استفاده کردیم، امروز هم حساسیت ویژه خود را دارد و جا دارد همه جوانان به عنوان افراد فعال، خلاق و تأثیرگذار در سرنوشت این کشور پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و به منظور اعتلای ایران عزیزمان، رأی خودشان را هم در حوزه شورا‌های شهر و روستا و هم در حوزه ریاست جمهوری در صندوق رأی بیندازند و در سازندگی ایران مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امید و نشاط در ایرانی که در سال ۱۴۰۰ رو به سوی آینده دارد، نیازمند مشارکت و حضور همه ایرانیان است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: جوانان و دانشجویانِ ما که بسیاری از آن‌ها رأی اولی هستند، می‌توانند در این فریضه مهم شرکت کرده و نقش تاریخی خودشان را در جمهوری اسلامی ایران ایفا کنند.
 
خبرنگار: میرزایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست