پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۸۰
|
کد خبر: ۵۲۶۲
دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی از تمدید ثبت‌نام این آزمون تا ۸ مرداد خبر داد و گفت: این مهلت پس از آن دیگر تمدید نمی‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مهلت ثبت‌نام پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی تا ۸ مرداد تمدید شد
به گزارش بسنا و به نقل از صداوسیما، محمد حسین قمری گفت: ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی تا دوم مرداد بوده، اما استقبال خوب شرکت‌های متقاضی و داوطلبان موجب تمدید مهلت ثبت نام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور از شرایط کرونایی در حال عبور است و آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور را شاهد هستیم، شرکت‌ها پس از یک سال و نیم کاهش ظرفیت تولید، هم اکنون بنا بر جبران آن را دارند و به همین دلیل می‌خواهند ظرفیت را افزایش دهند.

وی گفت: در دو هفته گذشته حدود ۵۰۰ شرکت به مجموع ۴۳۰۰ شرکت متقاضی اضافه شده است و پنجمین آزمون استخدامی برای ۴۸۰۰ شرکت برگزار می‌شود.

آقای قمری ادامه داد: بسیاری از سازمان‌ها از این ظرفیت برای افزایش جذب خود در سال ۱۴۰۰ استفاده کرده و به صورت رسمی خودشان در سایت شرکت نیز اطلاع رسانی کرده اند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: هم چنین استقبال خوبی از سوی داوطلبان برای ثبت نام در این دوره شکل گرفته است، در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی امسال متوسط حقوق و استان‌های متقاضی شغل قرار داده شده و همین امر موجب استقبال و تمدید مهلت ثبت نام تا ۸ مرداد شده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تفاوت آزمون استخدامی امسال با سال‌های گذشته گفت: برای آزمون استخدامی امسال دفترچه راهنمایی که در آن میزان حقوق متوسط، استان‌های متقاضی و شرکت‌های مرتبط معرفی شده است و اطلاع رسانی به صورت رسمی از سوی شرکت‌ها شکل گرفته است.

آقای قمری گفت: نخستین آزمون استخدامی بخش خصوصی در سال ۹۶ برای حدود ۱۱ هزار شرکت برگزار شد و در نهایت پس از پایش‌های صورت گرفته در سال ۹۶ حدود ۸۹۰۰ نفر استخدام شدند، در سال ۹۸ حدود ۸۰ هزار نفر شرکت‌کننده ثبت نام کردند که از این تعداد ۹ هزار نفر دعوت به کار شدند، در سال ۹۹ حدود ۹۱ هزار شرکت کننده ثبت نام کردند و در نهایت ۲۳ هزار نفر دعوت به کار شدند و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار نفر دعوت به کار شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نحوه گزینش و نبود اعتماد از سوی متقاضیان گفت: گزارش آزمون استخدامی بخش خصوصی هر ساله به صورت رسمی منتشر و توسط شبکه نوآوری معاونت علمی و فناوری راست آزمایی و نتیجه آن نیز منتشر می‌شود، همچنین برای آزمون‌های پارسال نیز این اتفاق رخ داد و البته مهمترین اعتبار این آزمون، افرادی که سر کار می‌روند و شرکت‌های مخاطب آزمون جزو مهم‌ترین اعتبار آن محسوب می‌شود.

آقای قمری ادامه داد: ثبت نام این دوره از طریق سایت آزمون به نشانی inre.ir انجام می‌شود و پس از آن تمدید نمی‌شود، همچنین پس از پایان ثبت‌نام، مرحله اینترنتی آزمون در شهریور برگزار می‌شود و سپس داوطلبان برای مصاحبه شرکت‌ها دعوت می‌شوند.

وی افزود: در شرکت‌های متقاضی تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و اگر شخصی بخواهد، مصاحبه برای او به صورت برخط برگزار می‌شود.

وی گفت: پس از مصاحبه نتایج در مهر و آبان به داوطلبان اعلام می‌شوند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی ادامه داد: در آزمون استخدامی بخش خصوصی، توانایی تخصصی متقاضی مد نظر است و در آزمون مهارت فرد سنجیده می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی