پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۰۶
|
کد خبر: ۵۲۷۳
شرایط، ضوابط و زمان برگزاری آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ درخصوص پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، بدین وسیله نظر متقاضیان رشته تحصیلی علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را به نکات زیر جلب می‌نماید:

۱- پذیرش دانشجو برای رشته علوم ورزشی در سال ۱۴۰۰ بصورت متمرکز دارای شرایط خاص با آزمون عملی، معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی با ضریب درسی ۴ از بین متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که در جلسه آزمون روز‌های پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ و جمعه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۱ حاضر بودند و از تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ لغایت ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه آزمون عملی در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام نموده‌اند، بعمل خواهد آمد و نتایج نهایی آن همراه با سایر رشته‌های متمرکز در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

۲- افرادی که متقاضی آزمون عملی رشته علوم ورزشی و یا آموزش تربیت بدنی (در بخش پذیرش با آزمون) شده اند، می‌توانند پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، حتی اگر براساس مندرجات کارنامه در دوره روزانه مجاز به انتخاب رشته نشده باشند نیز با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در زمان مقرر (دهه دوم مرداد ماه) نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی دوره روزانه از رشته علوم ورزشی یا آموزش تربیت بدنی در فرم انتخاب رشته این آزمون در هر اولویتی که علاقه دارند اقدام نمایند.

۳- متقاضیان رشته تحصیلی مذکور براساس اولویت‌بندی رشته‌های خود در فرم انتخاب رشته گزینش خواهند شد.

یادآوری مهم: متقاضیان رشته علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار بوده و بخصوص از سلامت قلبی و ریوی خود یقین داشته و آمادگی‌های لازم برای تست‌های آزمون عملی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را داشته باشند. با توجه به اینکه در محل حوزه برگزاری آزمون عملی معاینات پزشکی با نظارت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد نیاز به همراه داشتن گواهی سلامت و ارائه گواهی تندرستی برای متقاضیان نمی‌باشد.

۴- متقاضیان رشته آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش علاوه بر شرکت در آزمون عملی، در صورتی که در ردیف معرفی شدگان رشته‌های فوق برای انجام مراحل مصاحبه رشته‌های دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند، می‌بایست طبق اطلاعیه‌ای که درخصوص زمان انجام مراحل مصاحبه رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در دهه اول شهریور ماه توسط این سازمان اعلام می‌شود، برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی که در دو قسمت مجزا توسط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، نیز شرکت نمایند. در غیراینصورت به منزله انصراف فرد از ادامه گزینش تلقی می‌شود. بنابراین، همه متقاضیان باید حائز شرایط مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی باشند تا در گزینش نهائی که براساس ضوابط این سازمان انجام می‌شود، قرار گیرند.

۵- متقاضیان آزمون عملی تربیت بدنی درصورتی که در موعد مقرر (از تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ لغایت ۱۴۰۰/۰۴/۱۲) نسبت به اعلام علاقه مندی و پرداخت هزینه آزمون عملی اقدام ننموده‌اند، درصورت تمایل برای شرکت در آزمون عملی (به شرطی که در جلسه امتحانی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی روز‌های پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ و جمعه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۱ حاضر بوده‌اند) می‌توانند جهت بررسی وضعیت خود با همراه داشتن دو قطعه عکس، کارت شناسایی معتبر و همچنین شماره داوطلب و پرونده گروه آزمایشی شرکت در آزمون، به محل برگزاری آزمون و به نماینده سازمان سنجش مستقر در شهرستان برگزاری، مراجعه نمایند.

۶- آزمون عملی تربیت بدنی برای همه متقاضیان: از تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ تا ۱۴۰۰/۰۶/۰۱ برای برادران و از تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ تا ۱۴۰۰/۰۶/۰۳ برای خواهران برگزار می‌شود. متقاضیان می‌بایست فقط براساس برنامه زمانی طبق استان محل اقامت مندرج در اطلاعیه‌ای که متعاقبا در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ از درگاه اطلاع رسانی این سازمان و از درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به نشانی www.ssrc.ac.ir منتشر خواهد شد در آزمون عملی شرکت نمایند. کارت شرکت در آزمون عملی در حوز‌های برگزاری آزمون عملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

۷- متقاضیان رشته علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر مبلغ واریزی برای هزینه آزمون عملی (موضوع پرداخت ۷۰۰.۰۰۰ «هفتصد هزار» ریال در اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۹)، می‌بایست بابت پرداخت هزینه انجام معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی مبلغ ۶۵۰.۰۰۰ (ششصدو پنجاه هزار) ریال، از تاریخ ۱۰/۰۵/۱۴۰۰ به درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی به نشانی www.ssrc.ac.ir مراجعه نموده و هزینه را پرداخت نمایند. در ضمن فیش مربوط را پرینت گرفته و در زمان و محل اعلام شده در اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ به حوزه‌های برگزاری محل آزمون عملی مراجعه نمایند. همچنین لازم است فیش پرداخت را به نماینده پژوهشگاه تربیت بدنی مستقر در حوزه آزمون عملی تحویل نمایند.

یادآوری مهم برای متقاضیان:

۱- آزمون متناسب با شرایط کنونی کشور بازبینی و فیلم شیوه اجرای آزمون، همراه با دستورالعمل‌های مربوطه، در درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی قابل مشاهده می‌باشد. متقاضیان گرامی می‌توانند با مشاهده فیلم و تمرین مهارت‌های لازم، آمادگی نسبی بیشتری را برای شرکت در آزمون علوم ورزشی کسب نمایند.

۲- همه متقاضیان موظف هستند لباس و کفش مناسب سالن ورزشی، وسایل بهداشتی لازم از جمله ۳ عدد ماسک، دو جفت دستکش لاتکس و مواد ضدعفونی کننده همراه داشته باشند تا در زمان حضور در دانشگاه اقدام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نمایند.

۳- همه متقاضیان موظف به رعایت فاصله ۲ متری از عوامل اجرایی و سایر متقاضیان می‌باشند، ضمن اینکه باید از رد و بدل کردن وسایل شخصی با سایرین جداً خودداری نمایند.

۴- به منظور حفظ سلامت متقاضیان و خانواده آنها، از ورود افراد همراه به حوزه‌های اجرای آزمون عملی جلوگیری خواهد شد. این افراد می‌بایست در محیطی خارج از فضای دانشگاه در انتظار اتمام آزمون و بازگشت متقاضیان باشند.

۵- متقاضیان گرامی می‌بایست یک ساعت قبل از حضور در حوزه، آب و مواد غذایی مورد نیاز خویش را مصرف نمایند تا در صورت طولانی شدن فرآیند آزمون دچار ضعف جسمی نشوند. همراه داشتن نوشیدنی و میان وعده مناسب و مصرف شخصی این مواد بلامانع است (در حوزه‌های آزمون عملی مواد غذایی و نوشیدنی توزیع نمی‌شود و هر متقاضی می‌بایست شخصاً احتیاجات خود در این زمینه را مرتفع سازد).

۶- به همراه داشتن دو قطعه عکس ۴×۳، لباس و کفش ورزشی، اصل شناسنامه و یا کارت ملی و اصل فیش هزینه تست‌های سلامت و تندرستی و انجام معاینه پزشکی به مبلغ ۶۵۰.۰۰۰ (ششصد و پنجاه هزار) ریال در زمان آزمون عملی ضروری است. در غیر اینصورت از متقاضی آزمون عملی به عمل نخواهد آمد.

۷- همه متقاضیان می‌بایست طبق برنامه زمانی و اقدامات اعلام شده در این اطلاعیه و همچنین در اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ در درگاه اطلاع رسانی این سازمان و درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی منتشر می‌شود، عمل نمایند. آزمون عملی علوم ورزشی قابل تمدید و یا تکرار نخواهد بود.

۸- باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوالات خود را در این خصوص از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان ارسال نمایند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
ورزشی