پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۲۵
|
کد خبر: ۵۲۷۷
آخرین روز رقابت در آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ امروز، همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در نوبت صبح روز‌های چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۹ شهر سراسر کشور و رقابت ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب برگزار شد.

در روز اول (چهارشنبه ۶ مرداد ماه) آزمون کارشناسی ارشد آزمون ۳۴ رشته شناور و با تعداد داوطلب ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب و در روز دوم (پنجشنبه ۷ مرداد ماه) آزمون ۳۴ رشته امتحانی با ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب برگزار شد.

روز سوم (جمعه ۸ مرداد ماه) آزمون ۶۳ رشته امتحانی و با ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار شده است.

تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که در ۹۷ رشته اصلی و ۳۴ رشته شناور (رشته دوم) به رقابت می‌پردازند. از مجموع داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد هستند. همچنین تعداد ۳۶۴ نفر از متقاضیان آزمون دارای بیماری کرونا بودند که از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آن‌ها در یکی از بیمارستان‌ها برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دومین دوره آزمون ارشد در دوران کرونا است و تعداد شهر برگزاری به نسبت سال گذشته ۱۲۴ درصد و در تعداد حوزه حدود ۵۶ درصد افزایش داشته است.

بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۰۸ هزار داوطلب است و پس از آن به ترتیب گروه‌های فنی مهندسی با ۱۲۵ هزار داوطلب، هنر با ۴۶ هزار داوطلب، علوم پایه با ۳۵ هزار داوطلب، کشاورزی ۱۴ هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با ۲ هزار داوطلب قرار دارند.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ به صورت کارنامه در دهه اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و پس از آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در همان زمان نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

فهرست معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی و عملی دهه دوم شهریور اعلام می‌شود و آزمون‌های تشریحی در دهه اول مهرماه انجام می‌شود.

پیش بینی می‌شود نتایج نهایی در اواخر مهرماه و نهایتاً تا اوایل آبان ماه ۱۴۰۰ اعلام شود و ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود.
 
عکس: غزاله امینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست