پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۹۸
|
کد خبر: ۵۲۹۲
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه تنها تفاوت کنکور سال ۱۴۰۱ با سال‌های گذشته در میزان تاثیرگذاری سوابق تحصیلی خواهد بود، گفت: در کنکور سال آینده، تاثیر سوابق تحصیلی از ۳۰ به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش اظهار داشت: در کنکور سراسری ۱۴۰۱ سوابق تحصیلی با تاثیر ۴۰ درصد مثبت در پذیرش داوطلبان تاثیر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تنها تغییر مهم در کنکور سراسری ۱۴۰۱ همین یک مورد است، گفت: سایر بند‌های مصوب شده سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشجو به سال‌های ۱۴۰۲ به بعد موکول می‌شود.

بر اساس مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) که هفته گذشته از سوی رییس جمهوری به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، شورای سنجش و پذیرش دانشجو، شورای سنجش و پذیرش دانشجو دوره تحصیلات تکمیلی از دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور، قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد، سهم نمره کل سابقه تحصیلی برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۱ با توجه به سابقه تحصیلی موجود و مرتبط، ۴۰ درصد با تأثیر مثبت و برای پذیرش از سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن، سهم نمره کل سابقه تحصیلی با توجه به سابقه تحصیلی موجود و مرتبط، ۶۰ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل نهایی و مابقی ۴۰ درصد سهم آزمون اختصاصی خواهد بود.

همچنین وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی کامل دانش‌آموزان اقدام کند به گونه‌ای که برای پذیرش از سال تحصیلی ۱۴۰۲ به بعد همه فارغ‌التحصیلان دارای سوابق تحصیلی کامل باشند.

کنکور سراسری ۱۴۰۰، بدون هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته در روز‌های ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار شد. به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور، سوابق تحصیلی امسال نیز مانند سال گذشته حدود ۳۰ درصد در پذیرش داوطلبان تاثیر خواهد داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش