پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۱۳
|
کد خبر: ۵۳۷
مهندس وحید بهرامی نوید خطاب به دانشجویان معماری:

رعایت اخلاق حرفه ای، از ارکان مهندسی است

مدرس گروه معماری دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: پروژه های ساختمانی میدان جنگ بین کارفرما، مشاور و پیمان کار است؛ همه به دنبال حفظ منافع خود هستند، که در اینجا رعایت اخلاق حرفه ای مهندسی بسیار لازم و تأثیرگذار است که حق هیچ طرفی ضایع نشود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، مهندس وحید بهرامی نوید از اساتید گروه معماری در سمینار اخلاق و حقوق مهندسی، که به همت انجمن علمی دانشجویی معماری دانشگاه بوعلی سینا درسالن آمفی تئاتر دانشکده هنرومعماری برگزار شد، گفت: مرجع قانونی تمامی پروژه های ساختمانی در ایران نظام مهندسی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است که نظام مهندسی متشکل از ۴ شخص حقوقی؛ طراح، ناظر، مجری ذیصلاح و ناظر مضاعف است و تمامی پروژه های ساختمانی مسکونی، تجاری یا مذهبی که مالک آن یک شخص یا یک هیأت امنا که اشخاص غیرحقوقی هستند، همه بایدازطریق نظام مهندسی اقدام کنند.

وی افزود: در پروژه های ساختمانی که کارفرما یک ارگان یا یک سازمان وابسته به دولت است، از کانال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که متشکل از کارفرما، پیمان کار و مشاور است عبور می کنند؛ که شهرداری به عنوان یک سازمان ذی نفع دراین مورد معترض است.

بهرامی نوید اظهار کرد: پروژه های ساختمانی میدان جنگ بین کارفرما، مشاور و پیمان کار است؛ همه به دنبال حفظ منافع خود هستند، که می توان گفت، درواقع قوانین و مقررات ما در این حوزه دقیق و روشن نیست و از آنها تحلیل و تفسیرهای گوناگونی می شود که در اینجا رعایت اخلاق حرفه ای مهندسی بسیار لازم و تأثیرگذار است که حق هیچ طرفی ضایع نشود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دانشجویان برای کسب آگاهی های حقوقی بیشتر می توانند به سایت نظام فنی و اجرایی کشور که یکی از مهم ترین سایت های مهندسی است مراجعه کنند و همچنین قوانین بیمه و مالیات را مورد مطالعه قراردهند.

خبرنگار: حامدی
عکس: متین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری