پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۰۱
|
کد خبر: ۵۴۵۵
دومین همایش ملی زندگی دانشجویی با تاکید بر فراغت، تاب‌آوری و سلامت در دانشگاه بوعلی‌سینا باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، دومین همایش ملی زندگی دانشجویی با تاکید بر فراغت، تاب‌آوری و سلامت در دانشگاه بوعلی‌سینا باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در ابتدای این همایش دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ضمن خوش‌آمدگویی در رابطه با تاب‌آوری مطالبی را بیان کرد.

سپس دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ذکر مباحثی پیرامون زندگی دانشجویی پرداخت.

در ادامه همایش، دکتر اسدالله نقدی دبیر علمی همایش و معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا درباره دانشجویان و زیست و زندگی دانشجویی صحبت کرد.

پس از آن دکتر غلامرضا غفاری معاون دانشجویان سازمان امور دانشجویان، مولفه فراغت در زندگی دانشجویی را تشریح کرد.

دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در رابطه با اهمیت همایش، شرط اثربخشی آن و مشکلات این حوزه مطالبی را بیان کرد.

در ادامه همایش کارگاه آموزشی تاب‌آوری و مواجهه با شرایط کرونایی برگزار شد و دکتر رسول کرد‌نوقابی عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی‌سینا در رابطه با خوشبینی در شرایط همه‌گیری کرونا، دکتر مهران فرهادی عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی‌سینا درباره کرونا و اضطراب‌های آن و یاسمن سواری در رابطه با چگونگی مواجهه با شوک‌های کرونایی صحبت کردند.

پس از آن کارگاه آموزشی دوم با موضوع جامعه، صنعت بیمه و فرصت‌های آن با سخنرانی دکتر کرد بچه رئیس پژوشکده بیمه برگزار شد.

سپس کارگاه آموزشی سوم با محوریت ورزش، سلامت و تاب‌آوری برگزار شد و دکتر حسن رهبان‌فرد پیرامون تاب‌آوری و ورزش و دکتر یعقوب مهری‌الوار پیرامون نقش فعالیت ورزشی در اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صحبت کردند.

در پایان دکتر محمدجواد دکامی از تمامی افرادی که در برگزاری همایش همکاری کردند، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین دکتر اسدالله نقدی اظهار داشت: ما همه تلاش‌مان را کردیم تا به زمان به عنوان نشانه توسعه‌یافتگی توجه کنیم. در این همایش حدود ۸۲ مقاله به دبیرخانه رسیده بود و تعدادی از آن‌ها امروز ارائه شد. امیدوارم مدیران و معاونان دانشجویی سراسر کشور از یافته‌های این مقالات و مذاکرات و صحبت‌ها در برنامه‌ریزی‌های آتی برای آینده‌سازان و پیشتازان توسعه کشور یعنی دانشجویان استفاده کنند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: منصور حسن الفت
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست