پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۶۰
|
کد خبر: ۵۴۸۱
دستورالعمل نحوه کلاس‌های مجازی در نیم‌سال ۴۰۰۱ دانشگاه بوعلی‌سینا، توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، متن این دستورالعمل به شرح زیر است:

براساس تقویم آموزشی دانشگاه، شروع نیم‌سال ۴۰۰۱ از ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ می‌باشد.

با توجه به اعلام اسامی پذیرفته مقاطع مختلف ورودی ۱۴۰۰ در زمان‌های مختلف، شروع کلاس‌های ورودی‌های جدید به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

• مقطع کارشناسی: زمان شروع کلاس‌ها بعدا اعلام می‌گردد (پس از اعلام نتایج و ثبت نام).
• مقطع کارشناسی ارشد: زمان شروع کلاس‌ها بعدا اعلام می‌گردد (پس از اعلام نتایج و ثبت نام در اواخر مهرماه).
• مقطع دکتری: از ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ (ثبت نام انجام شده است).

توضیح: برای کلاس‌هایی که دانشجویان ورودی‌های جدید و قبل در آن‌ها ثبت نام می‌نمایند، زمان شروع کلاس متناسب با ورودی است که کلاس درسی برای آن ورودی ارایه شده است.

نیم‌سال ۴۰۰۱ به صورت آموزش الکترونیکی (مجازی) شروع شده و با توجه به وضعیت واکسیناسیون دانشگاهیان شامل دانشجویان، کارکنان و مدرسان در کشور، احتمال تغییر به شیوه حضوری وجود دارد. این موضوع تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا می‌باشد؛ لذا ضروری است که کلاس‌ها براساس برنامه فعلی به صورت منظم و هفتگی به شیوه آموزش الکترونیکی برگزار شوند و در صورت اعلام هرگونه تغییر به شیوه حضوری، باقیمانده نیمسال شامل تغییر خواهد بود.

سامانه‌های تدریس نیم‌سال ۴۰۰۱ (درس افزار و ادوب کانکت) برای دانشکده‌ها اختصاصی و به شرح زیر می‌باشد:
دستورالعمل نحوه کلاس‌های مجازی در نیمسال ۴۰۰۱ دانشگاه بوعلی‌سینا منتشر شد
 
نکته: با ورود به هر کدام از دروس در سامانه درس افزار، نشانی کلاس آنلاین مربوط به آن درس در جلسه اول درج شده است. با این حال قبل از شروع کلاس حتماً نسبت به منتشر کردن آن اقدام نمایید.

در اولین ورود به سامانه درس افزار نسبت به تغییر پسورد خود اقدام نمایید. در صورت عدم تغییر، مسئولیت هر گونه عواقب بعدی با مدرس می‌باشد. ویدیوی آموزش نحوه تغییر رمز سامانه‌های مختلف در صفحه https://b2n.ir/971119 موجود است.

ملاک تشکیل کلاس تنها استفاده از سامانه‌های ادوب کانکت و درس افزار می‌باشد.

هر جلسه کلاسی می‌تواند به صورت آفلاین (درس افزار) یا آنلاین (ادوب کانکت) انتخاب شود. حداقل زمان صوت یا ویدئو برای جلسات آفلاین (سامانه درس افزار) ۳۰ دقیقه و برای جلسات آنلاین (ادوب کانکت) ۴۵ دقیقه الی یک ساعت است.

براساس مصوبات شورای دانشگاه، حداقل ۴۰ و حداکثر ۶۰ درصد محتوای درسی می‌بایست به صورت آنلاین ارایه گردد؛ بنابراین ضروری است مدرس در ابتدای نیمسال نحوه تشکیل کلاس‌های خود را برنامه ریزی نماید.

ضروری است جلساتی که به صورت آنلاین و در سامانه ادوب کانکت برگزار می‌شود، ضبط گردد.

در صورت درخواست تصویر دانشجو در محیط ادوب کانکت، دشواری‌های احتمالی مربوط به پهنای پاند اینترنت را مد نظر قرار دهید.

فایل‌های ضبط شده در ادوب کانکت بعد از دو هفته به طور خودکار حذف می‌شوند. در این خصوص اطلاع رسانی‌های لازم به دانشجویان انجام پذیرد.

آدرس سایت آموزش الکترونیکی دانشگاه elearning.basu.ac.ir می‌باشد. تمام اطلاعیه ها، اخبار، آموزش‌های مربوط به این حوزه در این سامانه بارگذاری خواهد شد.

ضروری است از ابتدای نیمسال موضوع ارزشیابی مستمر شامل تکالیف، آزمون‌های کوتاه و میان ترم، پروژه، فعالیت کلاسی و ... به نحو و پراکنش مناسب در طول ترم برنامه ریزی گردد و بخش اصلی نمره را شامل شود.

به منظور اجرای با کیفیت‌تر آموزش مجازی پنج شیوه نامه تهیه شده است که از آدرس https://b2n.ir/b81199 قابل دانلود می‌باشد.

برای تولید محتوای با کیفیت در سامانه درس افزار ۶ مدل محتوایی پیش بینی شده است. این مدل‌ها در شیوه نامه ذکر شده به آدرس فوق در دسترس می‌باشند. لازم به ذکر است هرکدام از مدل‌ها در واقع یک بسته هستند که تمام موارد آن می‌بایست رعایت گردد. همچنین حداقل زمان صوت یا ویدئو در سامانه درس افزار ۳۰ دقیقه است.

همچنین در راستای توانمندسازی بیشتر اساتید و دانشجویان گرامی آموزش‌هایی به صورت متنی و صوتی تدارک دیده شده است. این آموزش‌ها از آدرس https://b2n.ir/971119 و کارگاه‌های آموزشی از آدرس http://edu.basu.ac.ir/epm/workshop در دسترس می‌باشند.

ضروری است راه‌های ارتباطی مناسب از جمله تلفن، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و ... با دانشجویان توسط اساتید محترم در نظر گرفته شود.

برای هر کدام از اساتید محترم یک اتاق اختصاصی مجازی با آدرس vc.basu.ac.ir/basu... در نظر گرفته شده است، که به جای سه نقطه باید کد استادی قرار گیرد. از این اتاق مجازی می‌توان برای جلساتی همچون مشاوره و راهنمایی دانشجویان، پاسخگویی به سئوالات دانشجویان مختلف و مدیریت و صحبت با دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت انجام پایان نامه یا امور دیگر استفاده نمود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست