پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۷۵۷
|
کد خبر: ۵۴۸۷
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جزئیات حذف و اضافه نیم‌سال ۴۰۰۱ دانشجویان کارشناسی‌ارشد، کارشناسی و کاردانی دانشگاه بوعلی‌سینا را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا اعلام کرد: براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، مقرر گردید دانشجویان کارشناسی‌ارشد در موعد حذف و اضافه، امکان حذف و یا اضافه نمودن یک درس را داشته باشند.

همچنین تعداد دروس حذف و اضافه دانشجویان کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به سه درس افزایش یافت.

در مقاطع کاردانی‌، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته حداقل اخذ دروس ۱۲ واحد و حداکثر ۲۰ واحد می‌باشد و در صورتی که تعداد واحدهای اخذشده بعد از حذف و اضافه زیر ۱۲ واحد باشد، اداره آموزش دانشکده نسبت به حذف دروس و ثبت مرخصی آن ترم اقدام می‌نماید.

حداقل واحد قابل اخذ در مقطع کارشناسی‌ارشد ۸ واحد و حداکثر ۱۴ واحد می‌باشد.

حداقل واحد قابل اخذ در مقطع دکتری ۶ و حداکثر ۱۰ واحد می‌باشد.

لازم است دانشجویان قبل از حذف و اضافه نیم‌سال ۴۰۰۱، با ورود به سامانه گلستان و اخذ گزارش ۲۱۲ نسبت به مشاهده دروس ارائه شده برای آن دانشجو در این نیم‌سال اقدام کنند.

گزارش ۲۱۲ شامل تمام دروس عمومی و اختصاصی ارائه شده برای فقط آن دانشجو می‌باشد و با دیگر دانشجویان دانشگاه یکسان نیست.

در بازه زمانی ۲ تا ۶ مهر که برای حذف و اضافه دانشجویان به تفکیک زمانی اعلام شده است، کل دروس عمومی باقیمانده برای همه دانشجویان قابل رویت و انتخاب خواهد بود.

مشاهده دروس ارائه شده صرفا با اخذ گزارش ۲۱۲ از سامانه گلستان امکان‌پذیر است و انتشار لیست دروس به صورت یک فایل برای همه دانشجویان امکان‌پذیر نیست، چراکه هردانشجو صرفا قادر به انتخاب دروسی است که برای او ارائه شده و می‌تواند اخذ کند.

فرآيند حذف و اضافه طبق تقويم آموزشي دانشگاه از روز جمعه ۲ مهر لغايت روز سه‌شنبه ۶ مهر در سامانه گلستان و به طور مستقيم (خارج از پيشخوان خدمت) انجام خواهد شد. ضمن اينكه همانند فرآيند انتخاب واحد، امكان ثبت درخواست مجوز براي دروسي كه امكان اخذ آن را ندارد نيز برای دانشجو فراهم مي‌باشد.

درخواست مجوز به معناي اخذ و ثبت درس نيست، چون ممكن است با آن درخواست موافقت نشود و دانشجو بايستي پيگير درخواست خود باشد.

دانشجويان می‌توانند قبل از شروع فرآيند حذف و اضافه به پيشخوان خدمت، ثبت‌نام اصلي، مراجعه و با كليك بر روي آيكون مشاهده گردش كار، از پيغام‌هايي كه اساتيد راهنما در كنترل انتخاب واحد دانشجويان ثبت نموده‌اند، كسب اطلاع كنند.

در همين پيشخوان، با كليك بر روي آيكون نتيجه ثبت‌نام (ترميم) دانشجو در طول فرآيند ثبت‌نام (گزارش ۷۷) از نتيجه واحدهاي ثبت‌شده تاكنون كسب اطلاع نمايند. چنانچه مغايرتي در انتخاب واحد مشاهده نموديد، در اولين فرصت با دانشكده خود ارتباط برقرار نمائيد.

زمان‌بندی حذف و اضافه دانشگاه بوعلی‌سینا براساس سال ورود در تقویم آموزشی ترم جدید به شرح زیر است:

- ورودی‌های ۹۷ و ‌ماقبل: ۲ مهر
- ورودی‌های ۹۸: ۳ مهر
- ورودی‌های ۹۹ و دانشجویان مهمان و انتقال: ۵ مهر

لازم به ذکر است، براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا، با توجه به ادامه همه‌گیری بیماری کرونا مقرر گردید، غیبت امتحانی یک درس در نیم‌سال ۴۰۰۱ برای کلیه مقاطع تحصیلی با درخواست دانشجو از طریق پیشخوان سامانه گلستان موجه تلقی گردد.

همچنین مقرر گردید امکان اخذ ۳ درس در مجموع حداکثر ۹ واحد به صورت معرفی به استاد برای دوره کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و کاردانی در نیم‌سال ۴۰۰۱ میسر می‌باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست