پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۵۳
|
کد خبر: ۵۴۹۹
هفت پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در سطح شهرستان همدان، برای تمام گروه‌های سنی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، از ۸ صبح تا ۸ شب آماده انجام واکسیناسیون هستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، این مراکز شامل:

۱- پایگاه تجمیعی شماره یک ورزشگاه انقلاب
۲- پایگاه تجمیعی شماره دو کلینیک شیخ‌الرئیس سابق (بلوار خواجه رشید یا مرکز به‌ورزی)
۳- پایگاه تجمیعی شماره سه تالار قرآن
۴- پایگاه تجمیعی شماره چهار شهربازی رنگین کمان (این پایگاه خودرویی است یعنی افرادی که معلولیت با ناتوانی‌هایی دارند، می‌توانند به این مرکز مراجعه نمایند تا داخل خودرو واکسیناسیون آن‌ها انجام شود)
۵- مرکز شماره پنج دبیرستان دانشگاه بوعلی‌سینا واقع در شهرک مدرس
۶- مرکز شماره شش پایگاه جمعیت هلال احمر شهرک مدنی
۷- مرکز شماره هفت در مجتمع عین‌القضات میدان فلسطین

علاوه بر موارد بالا، تمام مراکز خدمات جامع سلامت (درمانگاه‌ها) واکسیناسیون را انجام می‌دهند. البته فعلا اکثر مراجع جامع سلامت تنها شیفت صبح و تا ساعت ۱۴ فعالیت می‌کنند.

حتما قبل از مراجعه به مراکز سلامت در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام نمایید و در مهلت تعیین شده به مراکز مراجعه نمایید. واکسیناسیون خصوصا برای دانش‌آموزان بدون ثبت‌نام انجام نخواهد شد.

مواردی مانند درد محل تزریق، گُرگرفتگی، تب مختصر، کوفتگی بدن، حالت ضعف و خستگی و ... می‌تواند تا ۷۲ ساعت بعد از تزریق طبیعی باشد، اما حتما عوارضی که ۷۲ ساعت پس از تزریق احساس می‌کنید را گزارش نمایید. برای گزارش عوارض می‌توانید از طریق سامانه salamat.gov.ir اقدام نمایید و یا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت یا سلامت محل سکونت خود مراجعه کنید.

تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان اهمیت دارد و تا زمانی که به پوشش بالای ۷۵ درصد واکسیناسیون نرسیده‌ایم، مجاز به عدم رعایت پروتکل‌ها نیستیم. پس تا اعلام نهایی و رسیدن به پوشش مطلوب حتما فاصله‌گذاری اجتماعی، شتشوی دست‌ها و استفاده از ماسک رعایت شود.

زدن هر نوع واکسنی از نزدن آن بهتر است؛ در صورتی که پس از واکسیناسیون به کرونا مبتلا شوید، به نوع خفیف آن مبتلا خواهید شد. با واکسیناسیون میزان مرگ و میر کمتر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست