پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۲۰۰
|
کد خبر: ۵۵۳۳
دکتر حسن ساری‌خانی گفت: دانشجویان جدیدالورود مقاطع کاردانی و کارشناسی ۱۴۰۰ دانشگاه بوعلی‌سینا که از ثبت‌نام جامانده‌اند، از روز شنبه ۱۷ مهر تا روز دوشنبه ۱۹ مهر می‌توانند ثبت‌نام اینترنتی خود را انجام دهند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۶ مهر ۱۴۰۰

دکتر حسن ساری‌خانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با خبرنگار بسنا اظهار داشت: مهلت ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان جدیدالورود مقاطع کاردانی و کارشناسی ۱۴۰۰ این دانشگاه در روز دوشنبه ۱۲ مهر به اتمام رسیده و اطلاعات ثبت‌نامی ایشان برای انتخاب واحد و نیز بارگذاری در سامانه آموزش مجازی انتقال یافته است، تا در روز شنبه ۱۷ مهر، به طور رسمی، کلاس‌های این دانشجویان به صورت غیرحضوری (مجازی) آغاز گردد.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از پذیرفته‌شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی ۱۴۰۰ این دانشگاه در موعد مقرر ثبت‌نام اینترنتی خود را انجام نداده و جامانده محسوب می‌شوند؛ که پس از بررسی آمار سامانه ثبت‌نام و با تصمیم شورای آموزشی دانشگاه، این دسته از داوطلبان می‌توانند از روز شنبه ۱۷ مهر تا روز دوشنبه ۱۹ مهر، با مراجعه به سامانه گلستان به آدرس golestan.basu.ac.ir اطلاعات خود را وارد کرده و ثبت‌نام اینترنتی خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: دانشجویان جدیدالورودی که تا روز دوشنبه ۱۹ مهر ثبت‌نام خود را انجام دهند، انتخاب واحد نیم‌سال جاری برای‌شان انجام می‌شود و می‌توانند در این نیم‌سال در کلاس‌های حاضر شوند، اما اگر کسی بعد از این تاریخ برای ثبت‌نام اقدام کند، ثبت‌نام او انجام می‌شود، ولی از نیم‌سال آتی می‌تواند در کلاس‌ها شرکت کند و ترم جاری طبق قوانین آموزشی برای او مرخصی تحصیلی منظور می‌گردد.

ساری‌خانی همچنین اعلام کرد: سامانه‌های آموزش مجازی از روز شنبه ۱۷ مهر در دسترس دانشجویان جدیدالورود خواهد بود و مسیر دریافت برنامه هفتگی دانشجویان جدیدالورود در سامانه گلستان، پس از تایید انتخاب واحد ایشان توسط دانشکده‌ها بدین شرح است: آموزش/ برنامه هفتگی و امتحانی دانشجو/ برنامه هفتگی/ مشاهده گزارش

وی همچنین افزود: علاوه بر روش‌های ذکرشده در خصوص برنامه هفتگی، دانشجویان جدیدالورود می‌توانند در پنل انتهایی کاربری سامانه گلستان خود، گزینه گزارش را انتخاب نموده و عدد ۷۸ را در کادر روبروی آن تایپ کنند و سپس بر روی دکمه تایید کلیک نمایند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ادامه عنوان کرد: مرجع آموزش‌هاي الكترونيكی دانشگاه بوعلي‌‌سينا وب‌سایت elearning.basu.ac.ir است و آموزش‌هاي الكترونيكي این دانشگاه از طريق دو سامانه درس‌افزار و ادوب‌كانكت انجام مي‌شود؛ يک سامانه هم به اسم "فراديد" وجود دارد که براي امتحانات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دانشجویان عزیز در سامانه درس‌افزار مي‌توانند محتواي آفلاين درس‌ها را به صورت متن، صوت، ويديو و يا تركيبي از همه اين موارد ببينند. برنامه ادوب‌کانکت را نیز می‌توانند از طريق مرورگرهاي كامپيوتر و تلفن همراه و يا از طريق اپليكيشن اين برنامه كه در قسمت برنامه‌های کاربردی سايت elearning.basu.ac.ir وجود دارد، دانلود و استفاده کنند.

دکتر ساری‌خانی ادامه داد: دانشجویان جدیدالورود ۱۴۰۰ دانشگاه بوعلی‌سینا، بعد از تایید ثبت‌نام توسط دانشکده مربوطه، با اولین ورود به سامانه گلستان، صفحه‌ای برای ایشان بازخواهد شد، که لازم است اطلاعات خود را در سمت راست مجدد وارد و در پایین صفحه تایید نمایند.

وی افزود: دانشجویانی که ثبت‌نام ایشان تایید شده، وضعیت و نوع ثبت‌نام در قسمت اطلاعات جامع، "ثبت‌نام‌نشده" قید گردیده است، این به منزله آن است که ثبت‌نام‌شان مورد پذیرش دانشکده قرار گرفته، ولی هنوز انتخاب واحد انجام نشده است، بعد از ثبت انتخاب واحد توسط گروه‌های آموزشی در دانشکده‌ها، این وضعیت به "در حال ثبت‌نام" و پس از پایان انتخاب واحد به "در حال تحصیل" تغییر پیدا خواهد کرد.

وی همچنین بیان داشت: كليه دانشجويان در تمامي ورودي‌ها، حتي ورودي‌هاي جديد در سال ۱۴۰۰، در تمام مقاطع تحصيلي دانشگاه بوعلي‌سينا كه هنوز كارنامه‌هاي سلامت جسم و روان را تكميل ننموده‌اند، با مراجعه به آدرس‌های ذيل، نسبت به تكميل اطلاعات حداكثر تا ۳۰ آذرماه اقدام نمايند.

ساریخانی در ادامه تاکید کرد: دانشجويان عزيز مسئوليت تكميل اطلاعات اين كارنامه‌ها را شخصاً پذيرفته و از واسپاري آن به ساير افراد، اكيداً خودداري نمايند. تكميل اين فرم الزامي و عدم اقدام به موقع به منزله نقص در پرونده آموزشي است.

لينك كارنامه سلامت روان:
portal.saorg.ir/mentalhealth

لينك كارنامه سلامت جسم:
portal.saorg.ir/physicalhealth

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
Talal ahmed
Iraq
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
ثبت نام دانشجو اتباع خارجی
صفحه نخست