پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۲۱
|
کد خبر: ۵۶۰۴
آهنچیان گفت: اولویت آموزش‌های حضوری با دروس عملی خواهد بود، اما دانشگاه‌ها می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی کنند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا آهنچیان مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها اظهار کرد: آموزش حضوری طی ۲۰ ماه گذشته به صورت صد در صدی مجازی ادامه داشته است.

او افزود: برخی از زیرنظام‌ها مانند: دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای که دانشجویان غیر بومی کمتری دارند از ۱۵ آبان در دانشگاه علمی کاربردی آموزش‌ها حضوری می‌شوند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم به زودی در این زمینه اعلام نظر خواهد کرد.

آهنچیان تصریح کرد: تمامی دانشگاه‌های دولتی و زیر نظام‌های وابسته به آن، موسسات غیر انتفاعی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم شیوه نامه‌های بهداشتی مرتبط با خود را در قالب برنامه‌های عملیاتی دارند، اگر امکان دانشگاه‌ها مخصوصا خوابگاه برای پذیرایی از دانشجویان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وجود داشته باشد دانشجویان می‌توانند به صورت تدریجی و در بازه زمانی مختلف در دانشگاه برای آموزش دیدن، حضور پیدا کنند.

مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اولویت حضوری شدن آموزش‌ها با دروس عملی یعنی کارگاه ها، آزمایشگاه ها، مزرعه، آتلیه و ... است و سپس اگر دانشگاهی امکان داشته باشد و از تعداد دانشجویان بیشتری برخوردار باشد، می‌تواند در دروس نظری هم، دانشجویان را به صورت صد در صد حضوری فرا بخواند.

آهنچیان گفت: با توجه به مراعات شیوه نامه‌های بهداشتی و لزوم حفظ فاصله گذاری‌های دو متر مربع در کلاس‌های درس ضروری است و از آن جایی که ضریب نفوذ ویروس کرونا در فضا‌های عمومی مانند: اجتماعات دانشجویی زیاد است؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید با احتیاط و ملاحضه حفظ سلامت جامعه دانشگاهی در این مسیر قدم بگذارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه