پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۵۲
|
کد خبر: ۵۶۷۲
بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا، با صدور بیانیه‌ای هفته بسیج را گرامیداشت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

به گزارش بسنا متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت امیر (‏ع) می‌فرمایند: «إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أولیائِهِ» ؛ جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود گشوده است (نهج‌البلاغه، خطبه ۲۷).

پنجم آذرماه یکی از درخشان‌ترین برگ‌های زرین انقلاب شکوهمند اسلامی و یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در مقطع حساس و سرنوشت‌سازی که نهال نوپای انقلاب اسلامی تازه پا گرفته بود. نقش‌آفرینی بسیجیان با اخلاص و با بصیرت در عرصه‌های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی به‌ویژه در محرومیت‌زدایی و نیز مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی از جمله مبارزه با بیماری منحوس کرونا و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در مواسات و کمک همدلانه به آسیب‌دیدگان کرونا، پیشتازی در عرصه‌های علمی به ویژه راهبرد‌های بیان شده در بیانیه گام دوم در حوزه علم و فناوری، نشان از مسئولیت‌پذیری متعهدانه و راهگشایی آن در پیشرفت کشور برای عبور از گردنه‌های دشوار، ترویج تولید داخلی و راه‌اندازی چرخ‌های اقتصاد مقاومتی با افق مانع‌زدایی از تولید داخلی را دارد.

بسیج اساتید نیز همانند سایر اقشار بسیج، با رویکردی جهادی در شبکه عظیم جهادگران بسیجی کشور در حال فعالیت‌های سازنده در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی است. اهمیت بسیج اساتید آنجا نمایان‌تر می‌شود که علاوه بر وظایف آموزشی و پژوهشی و کمک به حل علمی معضلات کشور، در تربیت نیروی انسانی متخصص و معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای دارد. استاد دارای روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی، با مخاطب خویش در کلاس درس همراه بوده و پیامش به عمق جان و روان گیرندگان نفوذ کرده و راه‌یافتگان جوان و نوجوان به مدرسه عشق را آنچنان سیراب می‌سازد که وحدت ملی و انسجام اسلامی را نه به‌عنوان یک شعار و صرفاً در یک سال خاص بلکه همواره به عنوان یک رسالت اساسی در مسیر فعالیت‌های اجتماعی خود مبنا قرار دهند. در این برهه از زمان مهم‌ترین رسالتی که نهضت استادی بسیج برعهده دارد، تحقق گام دوم انقلاب و فراهم‌سازی بسترهای آن است. بسط فرهنگ و تفکر بسیجی در بین دانشگاهیان، دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، کمک به ایجاد زمینه مناسب برای تلاش‌های علمی و پژوهشی، ارتقای اندیشه و توسعه خدمت به کشور در دانشگاه‌ها، کمک به ارتقای معرفت و آگاهی دینی و تحقق وحدت حوزه و دانشگاه و مشارکت فعال در انجام تحقیقات راهبردی مورد نیاز کشور، از جمله اهداف بسیج اساتید است. ضمنا بسیج اساتید تلاش دارد تا زمینه جذب حداکثری همکاران دانشگاهی و اساتید حاضر در دانشگاه‌ها را در محیطی علمی فراهم سازد.

بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج به همه جامعه دانشگاهی و آحاد بسیجیان سلحشور و مخلص و تجلیل از شهیدان و حماسه‌سازان این نهاد مقدس در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و میهن اسلامی، فرمایش حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «بسیج متن حرکت نظام است و همه باید بسیجی باشیم» را نصب‌العین قرارداده و ضمن تجدید عهد و پشتیبانی همه جانبه خود از این اسوه‌های ایثار و تلاش و خودباوری، اعلام و تاکید می‌کند تردیدی نیست تفکر مقاومت و فرهنگ بسیجی ملت ایران تحت راهبری ولایت فقیه در آینده‌ای نه چندان دور موجبات تحقق آرزوی جامعه بشری در رهایی از چنگال ستمگران و سلطه‌گران روزگار شده و زمینه‌های رشد علمی و فرهنگی برای رسیدن به قله‌های پیشرفت در سطح جهان و زندگی شرافتمندانه و سعاتمندانه را فراهم خواهد آورد. ان‌شاءالله

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر