پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۳۳
|
کد خبر: ۵۷۲۱
مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بوعلی‌سینا و مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، مراسم تکریم دکتر یعقوب محمدی فر رئیس سابق و معارفه دکتر حسین رضوان سرپرست جدید دانشگاه بوعلی‌سینا و مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و با حضور مسؤولین استان همدان نیز همراه بود، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان و آیت‌الله حبیب شعبانی موثقی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به ایراد سخنرانی پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه و نیز فعالیت‌های صورت گرفته در گذشته دانشگاه و برنامه‌های آینده این دانشگاه پرداختند.

در این برنامه همچنین دکتر یعقوب محمدی فر با ارائه گزارشی از دوران تصدی ریاست این دانشگاه اظهار کرد: تفاوت این دانشگاه با دیگر سازمان‌ها این است که تمام اعضای هیات علمی شرایط ریاست را دارند و دانشگاه ذخیره‌ای از ظرفیت نیروی انسانی است.

محمدی‌فر تصریح کرد: تحریم‌ها بسیاری از برنامه‌های ما را دچار وقفه کرد و دو سال هم درگیر کرونا بودیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ مدیر با ما همراهی کردند، ادامه داد: ما سعی کردیم به آنچه شعار میدادیم و کرامت انسانی و مسئولیت اجتماعی بود، بپردازیم.

رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا، مطرح کرد: دانشگاه متعلق به جامعه است و جامعه از دانشگاه توقع دارد و در ارتباط با وحدت حوزه و دانشگاه، هر یک سهمی در ارتقای جامعه دارند و باید نقش خود را اجرا کنند و تعامل جدی برقرار شود.

محمدی فر با اشاره به مجلد کردن اقدامات تمام ادوار دانشگاه، گفت: آنچه در دانشگاه انجام دادیم بر مبنای قانون بوده و هدفی جز اعتلا و ارتقای دانشگاه نداشتم. تلاش شد که فعالیت‌های دانشگاه مستند و شفافیت باشد و دانشگاه بدهکار نباشد.

در پایان، حاضرین با حضور در مسجد بزرگ دانشگاه، نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله حبیب شعبانی اقامه کردند.

عکس: محدثه قنبریان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست