پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۹۰
|
کد خبر: ۵۷۲۴
علیرضا قاسمی‌فرزاد شهید آیت الله مفتح را پیشگام وحدت بین ارزش‌های اسلامی و دانشگاه دانست و گفت: این شهید والامقام به عنوان یک الگو نقش موثری را در بیداری جامعه ایفا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه بوعلی‌سینا و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: آیت الله شهید مفتح به دلیل حضور فعال در حوزه و دانشگاه برای از میان بردن شکاف میان این ۲ نهاد، تلاشی ارزشمند و همه جانبه داشت و در راستای گسترش ارزش های الهی در میان دانشجویان و مقاومت در برابر نفوذ فرهنگ غربی، بذر ایمان و باورهای دینی را در روح و ذهن جوانان دانش پژوه، شکوفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مفتح یک عالم ربانی بود که برای مواجهه با نظام طاغوت هم‌سو با امام راحل حرکت کرد و در بیداری جامعه نقش بی بدیلی را ایفا کردند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه شهید مفتح شخصیتی شخصیت حوزوی بود که در علوم دانشگاهی نیز تبحر داشت، تصریح کرد: نظام ستمشاهی می‌خواست دانشگاه را با فرهنگ غربی همسو کند و یکی از دلایلی که دانشگاهیان علیه نظام طاغوت قیام کردند به دلیل دهن کجی نظام به فرهنگ اسلامی بود.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) به همین دلیل و با توجه به شرایط دانشگاه ها دستور انقلاب فرهنگی را صادر کردند که این اقدام ارزشمند و تاریخی منجر به بروز تحولی شگرف در دانشگاه های کشور شد.

استاندار همدان گفت: انقلاب فرهنگی تحولی در دانشگاه ایجاد کرد که یکی از ثمرات ارزشمند آن حضور موثر و معنوی روحانیت در مراکز علمی و دانشگاهی است.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی سینا یک مجموعه علمی کم نظیر و توانمند در کشور است که ۲ وزیر (دکتر غلامی و دکتر زلفی گل) را به هیات دولت معرفی کرده است، افزود: امیدواریم این دانشگاه در علوم انسانی نیز گسترش پیدا کند تا شاهد ترویج اسلام ناب در این مجموعه ارزشمند علمی باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست