پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۳۳
|
کد خبر: ۵۷۳۸
مرکز بهداشت شهرستان همدان از شروع تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در گروه سنی ۱۸ سال و بالاتر در همدان و برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۰
به گزارش بسنا، کلیه افراد بالای ۱۸ سال با هر نوع واکسنی که در نوبت‌های قبل دریافت کرده‌اند، با فاصله ۳ ماه از دومین دوز واکسن، لازم است برای تزریق نوبت سوم اقدام نمایند.

افراد بالای ۱۸ سال که در نوبت اول و دوم، واکسن سینوفارم، برکت و بهارات دریافت کرده‌اند در نوبت سوم ترجیحا واکسن مشابه نوبت‌های قبل یا آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس (سوبرانا پلاس) می‌توانند تزریق کنند.

افراد بالای ۱۸ سال که در نوبت اول و دوم واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده اند، در نوبت سوم، لازم است واکسن پاستوکووک پلاس (سوبرانا پلاس) یا آسترازنکا تزریق نمایند.

افراد بالای ۱۸ سال که در نوبت اول و دوم، واکسن پاستوکووک (سوبرانا) تزریق نموده اند، لازم است برای نوبت سوم با فاصله زمانی ۲۸ روز از نوبت دوم فقط واکسن پاستوکوک پلاس (سوبرانا پلاس) تزریق نمایند.

برای گروه سنی زیر ۱۸ سال فقط نوبت اول و دوم واکسن کرونا تزریق می‌شود واکسن‌های مجاز برای این گروه سنی سینوفارم و پاستوکووک (سوبرانا) می‌باشد.

افرادی که در نوبت اول، واکسن آسترازنکا تزریق نموده‌اند، با فاصله ۸ هفته از نوبت اول می‌توانند برای تزریق نوبت دوم مراجعه نمایند.

تزریق هر سه نوبت واکسن کرونا در پایگاه‌های تجمیعی واکسن و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان همدان انجام می‌شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت سه نوبت واکسن به عنوان مهمترین اقدام در پیشگیری از بروز موج جدید بیماری کرونا محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی