پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۷۲
|
کد خبر: ۵۷۴
جانشین سپاه انصار الحسین(ع) همدان، در دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد؛

معطر شدن فضای شهر همدان با حضور شهدای مدافع حرم

سردار مهدی فرجی، در همایش تهران تا دمشق و چرایی حضور در سوریه گفت: شهدای مدافع حرم، حال و هوای شهر همدان را از سال 93 عوض کرده اند و به یک شکل خاص بر مردم تأثیر گذاشته اند، ما از دوران انقلاب تا امروز هر روزه شهدای بزرگی را تقدیم این سرزمین کرده ایم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگاه بسنا، سردار فرجی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، در همایش تهران تا دمشق و چرایی حضور در سوریه، که در سالن سینمای دانشکده علوم پایه و به همت بسیج دانشجویی برگزار شد، با بیان این موضوع که ما در روز های اول جنگ دست خالی به مبارزه با دشمن متجاوز پرداختیم گفت: روز اولی که ما با سردار شهید حسین همدانی به قصر شیرین رفتیم، نیروهای عراقی در مرز های ما مستقر شده بودند و ما هیچ تجهیزات و یا مهماتی نداشتیم؛ در روز های اول در کردستان و غرب اسلحه و مهمات نداشتیم، به نحوی  که هر سه رزمنده یک اسلحه داشتند و هیچ مهمات همراه دیگری نبود.
 
وی با اشاره به اینکه، طرف مقابل ما صدام بود که روزانه 600 گلوله خمپاره 120 به ما می زد و ما روزی 3 گلوله در جواب داشتیم، اظهار کرد: جوانان مبارز ما با اخلاص بودند و ما پیروز می شدیم و نقاط هدف را می زدیم، در سال های اول جنگ ما دست خالی رفتیم و هیچ چیزی در دست نداشتیم اما در سال آخر ما دست پر برگشتیم.
 
وی گفت: جنگ برای ما  روزهای تلخ و شیرین زیادی داشت، روز های شیرین مثل آزادی خرمشهر، مهران و تلخی آن به خاطر از دست دادن دوستانمان بود که برای ما بسیار سخت بود.
 
سردار فرجی افزود: حمله ای که توسط رژیم بعثی عراق به پادگان ابوذر شد جنایت بسیار بزرگی است که ما ایرانیان هیچگاه آن را فراموش نمی کنیم، البته اسناد مهم و تاریخی این حمله هنوزموجود است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: جنایاتی که آمریکایی ها و اسرائیلی ها در سوریه انجام دادند هیچوقت به گوش مجامع بین المللی نرسید و این کشورها خود را از حامیان اصلی و مدافع حقوق بشر می دادند و معرفی می کنند، در صورتی که در قبال جنایاتی که خودشان انجام می دهند هیچگاه جوابگو نیستند.
 
جانشین سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه این همایش با مرور خاطراتی از شهید مدافع حرم علی شمسی پور گفت: ما در همدان شهیدی داریم به نام علی شمسی پور، که این شهید بزرگوار یکی از با تجربه و نترس ترینِ افراد در مبارزه با داعش بود، او توانست پادگان کبری را که یکی از مهمترین پایگاه های آمریکایی بود و ارتش عراق نتوانسته بود آن را تسخیر کند، ظرف مدت 2 ساعت تسخیر کند و تحویل نیروهای عراقی بدهد.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد :شهید شمسی پور 30 سال در اطلاعات عملیات به عنوان دست راست شهید چیت سازیان بود، البته ما قرار بود در طی مراسمی از راویان دفاع مقدس در دانشگاه آزاد قدردانی کنیم و طی آن مراسم لوحی هم به منظور تقدیر به ایشان تقدیم شود، اما همان موقع بود که از داخل کشور عراق با ما تماس گرفتند و خبر شهادت این مرد خستگی ناپذیر میدان های جنگ را دادند.
 
سردار فرجی در ادامه این مراسم با یاد از شهید  محمد رضا زارع الوانی گفت: من اعتقاد دارم شهید الوانی یک حاج قاسم سلیمانی جوان که استاد جنگ های نامنظم بود، پژاک از دست این بزرگمرد در امان نبود و در شرق کشور تروریست ها برای دستگیری اش جایزه تعیین کرده بودند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد برای ایشان فیلمی ساخته شود فقط قسمت کوچکی از دلاوری های این بزرگوار سال ها فیلم است، این شهید والا مقام درس خود را در بزرگ ترین صحنه های زندگی پس داد و در امتحان الهی پیروز شد.
 
خبرنگار: داوری
عکس: امینی
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر