پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۷۶
|
کد خبر: ۵۷۶۱
معاون آموزشی وزیر علوم خبر داد:

کارت واکسن برای امتحانات حضوری الزامی نیست

دکتر خاکی‌صدیق گفت: نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم با توجه به سویه اومیکرون در اختیار خود دانشگاه‌ها است اگر شرایط همین باشد ما هر دو نوع امتحانات حضوری و الکترونیکی را خواهیم داشت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر علی خاکی‌صدیق با اشاره به برگزاری امتحانات پایان ترم گفت: نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم با توجه به سویه اومیکرون در حال حاضر در اختیار خود دانشگاه‌ها است که در شهرهای مختلف با توجه به شرایط موجود برگزار می شود.

معاون آموزشی وزیر علوم در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اعلام آمادگی دانشگاه‌ها در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که امتحانات آنها حضوری خواهد بود و تعداد دیگری با توجه به شرایط اعلام کردند که به صورت الکترونیکی امتحانات را برگزار خواهند کرد.

دکتر خاکی صدیق افزود: ولی باید تا شروع امتحانات صبر کرد، اگر شرایط به همین روال باشد ما هر دو نوع امتحانات حضوری و الکترونیکی را خواهیم داشت.

وی درباره اینکه دانشگاه‌هایی که امتحانات را به صورت حضوری برگزار می‌کنند حتماً باید دانشجویان دارای کارت واکسیناسیون باشند، گفت: ستاد کرونا داشتن کارت واکسیناسیون را برای حضور در دانشگاه اجباری نکرده است بنابراین همان نتیجه پی سی آر منفی هم کفایت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
با سلام با توجه به به شرایط زیر درخواست دارم که امتحانات مجازی و غیر حضوری برگزار شود:
۱_ احتمال واگیری دانشجویان با توجه به تجمع در زمان امتحان و قبل و بعد آن در دانشگاه و بیرون از آن.
۲_ طولانی بودن مسیر و در گیری دانشجویان برای رفت و آمد از شهرشان به دانشگاه.
۳_ بالا رفتن استرس با توجه به سفر ، امتحان و مریضی
۴_ احتمال درگیر شدن دانشجویانی که بیماری زمینه ای دارند با کرونا و نوع جدید آن.
۵_ تشدید بیماری در زمانی که داره نفس های آخرش رو می‌کشه و جان دادن به آن و مواجه شدن با پیک جدید، که باعث صدمه مجدد به همه میشود.
در پایان هم درخواست دارم که تا زمانی که خبر نابودی صدرصد کرونا رو دریافت نکردید لطفا مراکزی شبیه دانشگاه ها که محل تجمع افراد از هر نقطه کشور هست را باز نکید،زیرا شبیه بمب ساعتی می‌باشد با تشکر از تمامی زحمت کشان الخصوص کادر درمان.
آموزش و پژوهش