پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۷۲
|
کد خبر: ۵۸۲۵
با حضور دکتر افخمی رئیس دانشگاه بین‌المللی D-8؛

معارفه دبیرکل جدید سازمان همکاری‌های اقتصادی D-8 برگزار شد

معارفه دبیر کل جدید سازمان همکاری‌های اقتصادی D-8 با حضور دکتر افخمی برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، معارفه دبیرکل جدید سازمان همکاری‌های اقتصادی D-8 برگزار شد.

در این نشست ایزیکا عبدالقدیر امام دبیرکل جدید سازمان همکاری‌های اقتصادی D-8 ضمن تشکر از اعضای جلسه بابت تبریک انتصابش، به برشمردن برنامه‌های خود از جمله توصیه به هم‌افزایی تمامی امکانات و ظرفیت‌ها در مسیر توسعه همه جانبه، تأکید بر اهتمام خود بر افزایش نقش سازمان در رویداد‌های جهانی و اذعان به محدودیت‌های موجود و تلاش برای رفع آن‌ها اشاره نمودند.

در ادامه دکتر عباس افخمی، رئیس دانشگاه بین‌المللی D-8 ضمن برشمردن مزایا تأسیس دانشگاه بین‌المللی D-8 و اثر آن بر رشد علمی و فناوری کشور‌ها و افزایش سطح همکاری آن‌ها گزارشی از پیشرفت کار دانشگاه ارائه کردند.

وی در ادامه به تشریح طرح توسعه شبکه‌ای پرداخت که طبق آن پذیرش دانشجو در تمام رشته‌های تحصیلات تکمیلی امکان‌پذیر می‌باشد و در همین راستا با چندین دانشگاه مطرح جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است.

دکتر افخمی گفت: همه می‌دانیم که حرکت قوی و پایدار و توسعه این دانشگاه در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی نیازمند همکاری همه‌جانبه دبیرخانه و کشور‌های عضو در زمینه‌های مختلف است؛ ما تاکنون همکاری‌های متعددی را شاهد بوده‌ایم که تاثیرگذار بوده، اما کافی نبوده است. بنابراین، ضمن یادآوری مفاد بند ۳ بیانیه پایانی دهمین اجلاس کشور‌های عضو سازمان در داکا۲۰۲۱ در خصوص حمایت از تأسیس دانشگاه بین‌المللی D-8 و توجه به همکاری با آن دانشگاه و لزوم تعمیق همکاری‌های علمی و پژوهشی، از دبیرخانه و به‌ویژه تمامی کشور‌های عضو می‌خواهم:

۱- جامعه علمی کشور خود را از راه اندازی دانشگاه بین‌المللی D-8 و اهداف و مأموریت‌های آن مطلع کنند.

۲- دانشگاه بین‌المللی D-8 را در لیست دانشگاه‌های مورد تایید خود قرار دهند و به متقاضیان از مدرک دریافتی اطمینان دهند.

۳- متقاضیان را تشویق کنید تا برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند. هر کشور عضو سالانه تعدادی دانشجوی را برای تحصیل در این دانشگاه معرفی و حمایت مالی کند.

۴- در همین حال، کشور‌های عضو می‌توانند اولویت‌های آموزشی و پژوهشی خود را اعلام کنند، دانشگاه D-8 می‌تواند رشته‌های جدید با توجه به اولویت‌های آموزشی اعلام شده دارد نماید.

در ادامه دکتر افخمی افزود: دانشگاه D-8 آماده هرگونه همکاری علمی در زمینه پذیرش دانشجو برای تحصیل در تمامی رشته‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، کارگاه‌ها و انجام پروژه‌های تحقیقاتی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور‌های عضو می‌باشد.

وی در آخر ابراز خرسندی نمود که نتیجه این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها رشد، پیشرفت و توسعه دانشگاه و در نهایت ارتقای جایگاه آن در بین دانشگاه‌های برتر دنیا باشد.

در انتهای این جلسه ایزیکا عبدالقدیر امام دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D-8 ضمن ابراز خرسندی از تاسیس و پیشرفت کار دانشگاه، نسبت به همکاری کامل سازمان با دانشگاه قول همکاری دادند و توصیه به هم افزایی تمامی امکانات و ظرفیت‌ها در مسیر توسعه همه جانبه و تأکید بر نقش و ظرفیت‌های بخش خصوصی در کشور‌ها عضو سازمان D-8 نمودند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه