پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۲۲۶
|
کد خبر: ۵۹۴۱
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به آغاز پلکانی و مرحله‌ای آموزش حضوری دانشجویان مقطع کارشناسی در ترم جاری، گفت: هیچ دانشگاهی اجازه ندارد برنامه‌ای برای بازگشت دانشجویان دوره کارشناسی به آموزش حضوری ارائه نکند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر قاسم عموعابدینی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: همه دانشگاه‌های کشور موظف هستند برای از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی برنامه ریزی‌های لازم را داشته‌باشند و اینطور نیست که دانشگاهی مایل به بازگشت این دانشجویان در سر کلاس‌های درس نباشد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی دانشگاه‌ها آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی را به صورت پلکانی آغاز می‌کنند، اما اینطور نیست دانشگاهی نخواهد این دانشجویان آموزش حضوری داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: برنامه ریزی از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در حال حاضر انجام شده‌است، اما دانشگاه‌ها این حق را دارند که نگران سلامت دانشجویان و اساتید باشند و اینکه دانشجویان به بهترین نحو بتوانند از ظرفیت آموزش حضوری استفاده کنند باید برنامه ریزی مناسبی از سوی دانشگاه‌ها انجام بگیرد.

عمو عابدینی یادآور شد: دانشجویان ورودی دو سال اخیر اصلا دانشگاه ندیده‌اند بنابراین باید دانشگاه‌ها برنامه ریزی‌های لازم برای شناساندن محیط دانشگاه به این دانشجویان را داشته باشند.

وی تاکید کرد: بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها صادر کردیم که بر اساس آن همه مراکز موظف به از سرگیری آموزش حضوری هستند و ما برای مساعدت با دانشجویان تسهیلات مهمانی، حذف ترم و حذف درس را فراهم کردیم. حتی به دانشگاه‌ها این اختیار را دادیم برای دانشجویانی که مشکل دارند به طور مستقل تصمیم گیری کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست