پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۲۰
|
کد خبر: ۵۹۹۶
مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه، جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه بوعلی‌سینا را منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

دانشگاه بوعلی­ سینا بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) در دوره تحصیلی دکتری مصوب جلسه مورخ 1393/03/27 شورای هدایت استعدادهای درخشان، ابلاغیه شماره 21/67272 مورخ 1393/04/18 و اصلاحیه آیین نامه به شماره 21/237200 مورخ 16/12/ 1393 و ابلاغیه 2/21/34360 مورخ 1395/02/25 وزارت عتف، از میان متقاضیان واجد شرایط برای سال تحصیلی 1402-1401 در رشته/گرایش‌های زیر بدون آزمون دانشجوی دکتری تخصصی می‌پذیرد.

(متقاضی گرامی مطالعه آیین‌نامه‌های مذکور الزامی است)

الف- رشته/ گرایش­ها

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه بوعلی‌سینا منتشر شد

ب شرایط عمومی و اختصاصی:

  1. بیش از دو سال از تاریخ دانش ­آموختگی متقاضی کارشناسی ارشد نگذشته باشد (فارغ ­التحصیلان 1399/06/31 به بعد)
  1. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که مشغول به تحصیل می­ باشند در صورت پذیرش در دوره دکتری باید تا پایان شهریور ماه سال جاری (1401/06/31) (تاریخ ذکر شده قابل تمدید نمی ­باشد) فارغ ­التحصیل شده و مدارک دانش­ آموختگی خود را به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل دهند در غیر اینصورت پذیرش موقت آن­ها لغو خواهد شد.
  2. داشتن حداقل میانگین کل ۱۶ در مقطع کارشناسی و حداقل میانگین کل 17 (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) در مقطع کارشناسی ارشد برای کلیه رشته‌ها الزامی است.
  3. کسب حداقل ۷ امتیاز از بند ۱- ۱ جدول شماره ۱ و کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی اصلاحیه شماره 21/237200 مورخ 1393/12/16 آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان و ابلاغیه 2/21/34360 مورخ 1395/02/25 وزارت عتف در مقطع تحصیلی دکتری الزامی می‌باشد.
  • امتیازدهی به کلیه فعالیت‌های پژوهشی بر اساس آخرین آیین‌نامه ارتقاء مرتبه اعضاء هیأت علمی صورت می‌گیرد.
  1. کلیه پذیرفته شدگان نهایی ملزم هستند قبل از آزمون جامع دکتری، گواهی معتبر کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبانMSRT یا معادل آن در سایر آزمون ها را مطابق جدول شماره ۴ اصلاحیه آیین نامه به شماره 21/237200 مورخ 1393/12/16 ارائه نمایند (مطابق با آیین­نامه دوره دکتری مصوب وزارت). 
  • پذیرش آن­دسته از داوطلبانی که در زمان تعیین شده موفق به ارائه گواهی نگردند لغو خواهد شد.
  • داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی زبان فقط تا دو سال اعتبار دارد.
  1. پذیرش افراد در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان­پذیر است.
  • در صورت عدم تطابق رشته کارشناسی ارشد با رشته­ی دکتری مورد تقاضا، متقاضی از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.
  1. دانش ­آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی- غیرانتفاعی، علمی-کاربردی، دانشگاه­ های دولتی در دوره ­های نوبت دوم، پردیس‌های بین‌المللی، پردیس­های خودگردان، دوره ­های الکترونیکی(مجازی)، غیر انتفاعی مجازی، نیمه‌حضوری و پژوهش محور مشمول پذیرش بدون آزمون نخواهند بود. لذا دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌ها و شیوه ­های مذکور از ارسال مدارک یا پرداخت وجه جداً خودداری فرمایند.
  2. دانش­ آموختگان اتباع غیر ایرانی و فارغ­ التحصیلان دانشگاه­ های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آیین‌نامه برای ورود بدون آزمون به مقطع دکتری نیستند.
  3. دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد نمی‌توانند بدون آزمون وارد مقطع بالاتر شوند. ولی دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی که از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) وارد مقطع کارشناسی ارشد شده‌اند و بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری واجد شرایط هستند می‌توانند از تسهیلات مربوط استفاده نمایند.
  4. تغییر رشته و یا محل تحصیل برای دانشجویانی که از طریق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان پذیرفته شوند امکان پذیر نمی‌باشد.
  5. افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده‌اند می‌توانند از این سهمیه در مقطع دکتری نیز استفاده نمایند.
  6. تنها به مدارک ارائه (ارسال) شده و مورد تأیید قرار گرفته امتیاز بندهای مورد نظر طبق دستورالعمل مربوطه داده خواهد شد.
  7. منظور از مقاله مرتبط با پایان­ نامه، مقاله­ ای است که نام استاد راهنما، مشاور و دانشجو یا استاد راهنما و دانشجو در مقاله قید شده باشد و علاوه بر روش تحقیق و مبانی نظری از نظر موضوعی و محتوایی نیز با پایان ­نامه در ارتباط باشد. همچنین مقاله با ذکر آدرس دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، منتشر شده باشد.
  8. نمایه های معتبر بین ­المللی شامل ISI، Scopus و ISC می­باشد. نشریاتی که دارای نمایه ISC هستند لازم است دارای اعتبار علمی-پژوهشی از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باشند.
  9. نشریاتی که مقالات متقاضی در آنها منتشر شده‌‌اند نباید در لیست سیاه (Black List) اعلام شده از طرف معاونت پژوهشی وزارت متبوع باشند.
  10. از مقالات دارای پذیرش چاپ، حداکثر دو مورد قابل امتیازدهی است.
  11. متقاضی پس از پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیم‌سال اول سال تحصیلی 1402-1401 فرصت خواهد داشت که مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.
  12. برگزیدگان جشنواره­ های علمی معتبر بین ­المللی و المپیادهای علمی دانشجویی لازم است گواهی معتبر با امضاء بالاترین مقام مسئول به شرح ذیل ارائه نمایند.

الف- برگزیدگان رتبه اول تا سوم مرحله نهایی جشنواره‌های علمی معتبر بین‌‌ا‌لمللی (خوارزمی، فارابی، رازی و  ابن سینا) باید تأییدیه دبیرخانه جشنواره را نیز کسب و ارائه نمایند.

ب- گواهی ثبت اختراع باید دارای تأییدیه از سازمان پژوهش­ های علمی و صنعتی ایران باشد.

ج- برگزیدگان مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی باید تأییدیه دبیرخانه المپیاد را نیز کسب و ارائه نمایند.

  1. تحصیل پذیرفته­ شدگان نهایی بدون آزمون، تابع کلیه مقررات و آیین­نامه­ های تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه می­باشد در صورتی که پذیرفته­ شدگان پس از ثبت­ نام از ادامه تحصیل انصراف دهند و یا به هر دلیل دیگر قادر به اتمام دوره تحصیلی نشوند، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان بر اساس تعرفه­ های مصوب برای دانشجویان ورودی آن سال خواهند بود و مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می­ شوند.
  2. پذیرش دانش­ آموختگان حائز شرایط به صورت رایگان و بدون پرداخت شهریه تحصیلی است.
  3. پس از دریافت مدارک و مستندات متقاضیان و بررسی مقدماتی در حوزه تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مدارک آن­ها جهت ارزیابی علمی به دانشکده‌های مربوطه ارسال می‌شود. شورای تحصیلات تکمیلی گروه آموزشی ذیربط پس از از ارزیابی مدارک و انجام مصاحبه علمی، افراد واجد شرایط پذیرش را توسط دانشکده به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه معرفی نموده و پس از تصویب نهایی، پذیرفته شدگان علمی جهت انجام مراحل بعدی به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می­ شوند.
  4. چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، مصاحبه، تحصیل در دانشگاه و یا حتی زمان فارغ­التحصیلی، مشخص شود که داوطلب، واجد یکی از شرایط عمومی یا اختصاصی نبوده است، بلافاصله پذیرش وی لغو و از ثبت نام یا ادامه تحصیل ایشان جلوگیری و مطابق با مقررات با وی رفتار خواهدشد و عواقب آن بر عهده خود متقاضی خواهد بود.
  5. پذیرش علمی داوطلبان برای ارسال فرم گزینش ایشان به هیات مرکزی گزینش دانشجو، منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور می­باشد.
  6. پس از اعلام و تایید پذیرش علمی از طریق پرتال سازمان سنجش آموزش کشور، فرمتایید صلاحیت عمومی از پذیرفته شدگان اولیه دریافت و به هیات مرکزی گزینش ارسال خواهد شد.
  7. ثبت نام قطعی از پذیرفته شدگان علمی منوط به تایید صلاحیت عمومی ایشان از سوی هیات مرکزی گزینش دانشجو می باشد.
  8. بدیهی است پرداخت هزینه ثبت نام، ارسال مدارک، پذیرش مدارک، دعوت و شرکت در مصاحبه و اعلام نتایج اولیه هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.
  9. پذیرش دانشجویان دکتری بدون آزمون در هر رشته گرایش منوط به ثبت نام قطعی قبول شدگان با آزمون دکتری سال تحصیلی 1401 در آن رشته گرایش می‌باشد.
  10. دارا بودن یکی از شرایط مشروحه در بخش مقرارت وظیفه عمومی درج شده در صفحه 19 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری (نیمه متمرکز) سال 1401(دفترچه شماره 1)

ج نحوه ثبت نام و ارسال مدارک

  • لازم است کلیه داوطلبان مبلغ 2/000/000 ریال (دو میلیون ریال) از طریق درگاه پرداخت درآمدها https://pay.basu.ac.ir که لینک ورود آن در صفحه اصلی سایت دانشگاه بوعلی­ سینا به آدرس https://basu.ac.ir وجود دارد و از طریق منوی بازدیدکنندگان یا درگاه خدمات‌رسانی وارد شده و منوی درگاه پرداخت درآمدها را کلیک و نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایند.

مراحل پرداخت: 1- ورود به سامانه 2- انتخاب پرداخت بر اساس عنوان 3- مرکز درآمد: حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی4- گروه پرداخت: مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه 5- عنوان پرداخت: پذیرش دکتری بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دانشگاه بوعلی­ سینا سال 1401

  • پس از اتمام مراحل پرداخت، رسید پرداخت اینترنتی را چاپ و به همراه مدارک ارسال نمایید.
  • لازم است کلیه مدارک حداکثر تا تاریخ1401/02/31 با پست پیشتاز به نشانی همدان، دانشگاه بوعلی­ سینا- سازمان مرکزی دانشگاه-مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه- کد پستی ۶۵۱۷۸۳۸۶۹۵ ارسال شود.
  • روی پاکت قید شود:

(اینجانب . . . . . . .. . . . . . . . متقاضی پذیرش دکتری بدون آزمون سال 1401 در رشته . . . . . . . . .  . .گرایش . . . . . . . . . . . می‌باشم).

 

 

د تذکرات مهم:

  1. مدارک و وجه ثبت نام، به هیچ وجه مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه اکید می‌شود قبل از تکمیل درخواست و واریز وجه ثبت نام، این آگهی و آیین‌نامه‌های مربوطه را با دقت مطالعه و در صورتی که کلیه شرایط برای دعوت به مصاحبه را دارند، مبادرت به ثبت نام نمایند.
  2. مدارکی که فاقد پرینت پرداخت اینترنتی باشند بررسی نخواهند شد، بنابراین داوطلب باید اصل فیش واریزی را ارسال نمودهو کپی آن را نزد خود نگه دارد.
  3. به مدارک ناقص و یا مدارکی که پس از مهلت مقرر ارسال شده باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد (پاکت هایی که تاریخ ارسال آن­ها بعد از 1401/02/31 باشد، باز نخواهد شد.) و وجه پرداختی قابل استرداد نیست.
  4. ارسال مدارک الزاما باید از طریق پست پیشتاز باشد و مدارک به هیچ وجه به صورت حضوری تحویل گرفته نمی شود.
  5. خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به منظور پرسش در خصوص زمان مصاحبه و اعلام نتایج جداً خودداری گردد. در صورت داشتن سؤال ضروری، درخواست خود را به پست الکترونیک takmili1400@basu.ac.ir ارسال نمایید تا بررسی و پاسخ داده شود.
  • هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه بوعلی ­سینا صورت می پذیرد لذا به داوطلبان توصیه اکید می شود به طور منظم اطلاعیه‌های مربوطه را از طریق سایت مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه (قسمت اطلاعیه‌ها) به نشانی https:/gs.basu.ac.ir پیگیری نمایند.
  1. داوطلب باید در صورت تغییر شماره تماس اعلام شده در فرم ثبت نام، مراتب را سریعاً به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه اطلاع دهد.

ه مدارک لازم

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی (در صورت دعوت به مصاحبه، همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی در جلسه مصاحبه الزامی است)
  2. تصویر کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدارکی مبنی بر عدم منع قانونی برای ادامه تحصیل متقاضی از نظر وضعیت نظام وظیفه ( ویژه برادران)
  3. پرینت فیش واریزی
  4. الف- تقاضانامه ثبت نام (ویژه دانش­آموختگان مقطع کارشناسی­ ارشد(فارغ­ التحصیلان 1399/06/31 به بعد)) (فرم شماره ۱- الف)

ب- تقاضانامه ثبت نام (ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد (دانشجویان کارشناسی ارشد که تا تاریخ 1401/06/31 فارغ­التحصیل می­شوند)) (فرم شماره ۱- ب)

  1. فرم مشخصات فردی، سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکتری سال 1401 (فرم شماره 2)
  • الصاق یک قطعه عکس که مشخصات داوطلب در آن پشت نویسی شده باشد بر روی فرم مشخصات فردی ضروری است.
  1. فرم تعهد حضور تمام وقت (فرم شماره ۳)
  2. الف) گواهی تایید معدل بدون احتساب نمره پایان نامه، تاریخ فراغت از تحصیل و نمره پایان نامه (ویژه دانش ­آموختگان مقطع کارشناسی ارشد) (فرم شماره ۴- الف) {فرم بایستی دارای مهر، تاریخ و شماره ثبت دبیرخانه باشد}

 ب) گواهی تایید معدل بدون احتساب نمره پایان نامه (ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد) (فرم شماره ۴- ب) {فرم بایستی دارای مهر، تاریخ و شماره ثبت دبیرخانه باشد}

  1. تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات مقطع کارشناسی
  2. تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد
  3. فرم تعهد دفاع از پایان نامه (ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد) (فرم شماره ۵)
  4. فرم تأیید مقالات نمایه شده مستخرج از پایان نامه متقاضی، توسط استاد راهنما (فرم شماره ۶)
  5. دو مورد توصیه‌نامه (فرم شماره ۷)
  • ارائه توصیه نامه از استاد راهنمای مقطع کارشناسی ارشد الزامی است. توصیه نامه دیگر بایستی توسط یکی از اساتید دروس تخصصی مقطع کارشناسی ارشد تکمیل شده باشد. پیشنهاد می شود توصیه نامه در فرم مخصوص مورد تایید دانشگاه بوعلی سینا (فرم شماره ۷) تنظیم شود و به صورت محرمانه و در پاکت در بسته به همراه سایر مدارک ارسال گردد.
  1. تصویر ریز نمرات مقطع کارشناسی
  2. تصویر ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد
  3. تصویر صفحه ارزشیابی پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد (ویژه دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد)
  4. تصویر چکیده پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد (ویژه دانش ­آموختگان مقطع کارشناسی ارشد)
  5. تصویر صفحه اول پروپوزال (ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد)
  • در صورت دعوت به مصاحبه به همراه داشتن یک نسخه از پایان نامه برای دانش ­آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و یک نسخه از پروپوزال برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در جلسه مصاحبه، الزامی می­باشد.
  1. ارایه یک نسخه از هر کدام از سوابق آموزشی و علمی-پژوهشی
  • گواهی پذیرش قطعی و بدون قید و شرط (با ذکر تاریخ دقیق دریافت مقاله، پذیرش و چاپ) برای مقالات چاپ نشده داوطلب الزامی است (نسخه کامل مقاله ضمیمه و گواهی پذیرش به آن الصاق شود).
  • ارائه گواهی اعتبار درجه­ی علمی- ترویجی، علمی- پژوهشی، ISC، ISI، مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا پذیرش قطعی گرفته است الزامی است.
  1. از ارسال مدارک دیگری که غیرضروری می باشند جداً خودداری شود.
  2. همراه داشتن اصل مدارک اعلام شده در زمان مصاحبه الزامی است.

 

  جدول لینک­های دریافت آیین نامه­ و فرم­های مورد نیاز

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه بوعلی‌سینا منتشر شد

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی سایت تحصیلات تکمیلی کلیک کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش