پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۲۵۲
|
کد خبر: ۶۰۱۰
مدیریت امور آموزشی دانشگاه، نحوه درخواست مهمانی و انتقال دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی از دانشگاه بوعلی‌سینا به سایر دانشگاه‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بدین وسیله به اطلاع کلیه دانشجویان متقاضی مهمان و انتقال (بجز مقاطع تحصیلات تکمیلی) در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می‌رساند: درخواست خود را صرفاً در سامانه جامع آموزشی وزارت علوم (سامانه سجاد) به آدرس portal.saorg.ir ثبت و پیگیری نمایند.

تذکرات مهم:
 
زمان ثبت تقاضای دانشجویان از اول اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ می‌باشد لذا متقاضیان لازم است در اسرع وقت در مهلت تعیین شده، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. ضمنا مهلت بررسی درخواست‌ها توسط دانشگاه‌های مبداء از اول خرداد تا ۱۵ تیر ماه و مهلت بررسی توسط دانشگاه‌های مقصد از ۱۶ تیر تا ۳۱ مرداد ماه می‌باشد.

• مراحل و شرایط تحصیل به صورت مهمان در سایر دانشگاه‌ها:

۱- ثبت درخواست مهمانی در سامانه سجاد
۲ - موافقت مدیر گروه رشته مربوطه
۳- موافقت مدیریت امور آموزشی دانشگاه
۴- موافقت دانشگاه مقصد
۵- ثبت درخواست مهمانی در سامانه گلستان (مسیر درخواست: پیشخوان سامانه گلستان / ثبت درخواست مهمانی)
 
تذکر ۱ - بررسی درخواست دانشجویانی که در سنوات گذشته به صورت مهمان در سایر دانشگاه‌ها تحصیل نموده اند، منوط به مشخص بودن وضعیت نیمسال جاری، نیمسال‌های گذشته و ثبت نمرات دروس مهمانی می‌باشد در غیر این صورت با تمدیدمهمانی ایشان موافقت نخواهد شد.

تذکر ۲ - دانشجویان این دانشگاه که با مهمانی ایشان در سامانه سجاد موافقت می‌گردد؛ لازم است به منظور مشخص بودن وضعیت آموزشی خود در سامانه گلستان، جهت نیمسال اول حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۱ و جهت نیمسال دوم حداکثر تا پایان بهمن ۱۴۰۱ دروس انتخابی خود را در پیشخوان خدمت سامانه گلستان (منوی ثبت درخواست مهمانی) ثبت نمایند.

تذکر ۳ – دانشجویان متقاضی مهمان می‌توانند حداکثر برای دو دانشگاه درخواست مهمانی نمایند لذا لازم است قبل از ثبت درخواست خود از جزئیات و نحوه مهمانی در دانشگاه مقصد از طریق دانشگاه مورد نظر اطلاعات لازم را کسب نمایند.

تذکر ۴ – در صورت عدم ثبت درخواست مهمانی در سامانه سجاد در مدت زمان تعیین شده، موافقت با مهمانی دانشجویان صرفا با ارائه مدارک و مستندات خاص و پس از موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه امکان پذیر می‌باشد. در این خصوص لازم است از طریق پیشخوان سامانه گلستان و از مسیر (پیشخوان خدمت / درخواست‌های آموزشی / درخواست مهمان یا انتقال) درخواست خود را ارسال نمایند.

تذکر ۵- طبق آیین نامه آموزشی تحصیل به صورت مهمانی در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی، موسسات غیر انتقاعی و دانشگاه‌هایی که به صورت مجازی دروس ارائه می‌نمایند ممنوع می‌باشد؛ و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ها، صرفا می‌توانند از طریق پیشخوان سامانه گلستان درخواست انتقال به دانشگاه‌های مذکور نمایند.

• مراحل و شرایط لازم جهت درخواست انتقال یا مهمانی دائم به سایر دانشگاه‌ها:

۱- ثبت درخواست در سامانه سجاد
۲- موافقت مدیر گروه
۳- موافقت مدیریت امور آموزشی دانشگاه
۴- موافقت دانشگاه مقصد
 
تذکر ۶- دانشجویان متقاضی انتقال یا مهمان دائم در صورت داشتن سابقه حداقل چهار نیمسال مهمان در دانشگاه مقصد امکان ثبت تقاضای انتقال خواهند داشت در غیر این صورت صرفا با درخواست مهمانی ایشان موافقت می‌شود.

تذکر ۷ – موافقت با انتقال دانشجویانی که فاقد شرایط حداقل ۴ نیمسال مهمانی در دانشگاه مقصد و یا دانشگاه‌های مندرج در تذکر ۵ می‌باشند، منوط به موافقت کمیسیون بررسی موارد خاص می‌باشد لذا این دانشجویان لازم است درخواست خود را همراه با مستندات خاص از طریق سامانه گلستان این دانشگاه از مسیر (پیشخوان خدمت / درخواست‌های آموزشی/ درخواست مهمان یا انتقال) به کمیسیون موارد خاص ارائه نمایند و نیازی به درخواست در سامانه سجاد نمی‌باشد.

تذکر ۸- دانشجویانی که متقاضی انتقال توأم با تغییر رشته به سایر دانشگاه‌ها می‌باشند نیازی به ثبت درخواست در سامانه سجاد ندارند و لازم است درخواست خود را صرفا از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان به کمیسیون موارد خاص دانشگاه ارائه نمایند.

• متقاضیان تغییر رشته داخلی لازم است حداکثر تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ درخواست خود را صرفا از طریق پیشخوان سامانه گلستان ارسال نمایند و از مراجعه حضوری در این خصوص به ادارات آموزشی خودداری فرمایند.

• دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید درخواست مهمانی و یا انتقال خود را با ارائه مستندات صرفا در پیشخوان خدمت سامانه گلستان این دانشگاه ارائه نمایند؛ و نیازی به ثبت درخواست در سامانه سجاد نمی‌باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه