پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۸۷
|
کد خبر: ۶۰۱۷
مدیریت امور دانشجویی، جزئیات و مبالغ وام‌های دانشجویی و سایر خدمات اداره رفاه دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
به گزارش بسنا، اداره خدمات رفاه دانشجویان یکی از ادارات تابعه مدیریت امور دانشجویی دانشگاه است که در جهت تأمین بخشی از دغدغه‌های مادی دانشجویان و کمک هزینه‌های تحصیلی و معیشت آن‌ها در غالب تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان، انجام خدمات بیمه و سلامت دانشجویان و تسویه حساب؛ ایجاد شده است و در راستای تحقق وظایف و رسالت خود اقدام به ارائه خدماتی نموده که رئوس آن در ذیل بیان می‌گردد.

دانشجویان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه اداره رفاه swo.basu.ac.ir مراجعه نمایند.

- رئوس فعالیت‌های اداره خدمات رفاهی دانشجویان:
• اطلاع‌رسانی، تایید ثبت نام اولیه در پرتال دانشجویی و ثبت درخواست وام‌های دانشجویی (ثبت و الصاق مدارک و مستندات) در هر ترم تحصیلی جهت پرداخت وام‌های صندق رفاه به دانشجویان

- وام‌های صندوق رفاه عبارتند از:
۱. وام تحصیلی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، مبلغ وام برای دانشجویان مجرد ۱۹ میلیون و ۵۰۰ ریال و برای متاهلین ۳۹ میلیون ریال بوده و طی سنوات مجاز در هر نیمسال قابل دریافت است.
۲. وام شهریه ویژه دانشجویان شهریه پرداز مبلغ این وام برای مقطع کاردانی ۱۳ میلیون ریال، مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۲۶ میلیون ریال و دکتری تخصصی ۶۵ میلیون ریال بوده و طی سنوات مجاز در هر نیمسال قابل دریافت است.
۳. ودیعه مسکن ویژه دانشجویان متأهل غیر ساکن درخوابگاه، مبلغ این وام در تهران ۳۲۵ میلیون ریال، کلانشهر‌ها ۲۶۰ میلیون ریال و سایر شهر‌ها (همدان) ۱۹۵ میلیون ریال بوده و طی دوره تحصیل یکبار قابل دریافت است.
۴. وام ویژه دکتری، مبلغ این وام ۶۰ میلیون ریال بوده و طی سنوات مجاز در هر نیمسال قابل دریافت است.
۵. وام ضروری، مبلغ این وام برای تولد فرزند دانشجوی متأهل ۳۹ میلیون ریال، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو ۳۹ میلیون ریال، دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات ۶۵۰ میلیون ریال، دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه تا ۶۵ میلیون ریال، بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضاء تحت تکفل دانشجو تا ۵۲ میلیون ریال، سایر موارد مشابه به تشخیص رییس صندوق تا ۶۵ میلیون ریال، دانشجویان برتر، نمونه کشوری و مبتکر ۳۹ میلیون ریال، رویداد حوادث و بلایای طبیعی ۳۹ میلیون ریال، دانشجویان قهرمان ورزشی ۲۶ میلیون ریال، دانشجویان توانخواه ۶۵ میلیون ریال و رویداد ازدواج ۳۹ میلیون ریال است.

* لازم به توضیح است مبالغ فوق برای سال تحصیلی جاری بوده و در هر سال تحصیلی تغییر می‌کند. همچنین باز پرداخت کلیه تسهیلات شامل ۴% کارمزد بوده و وام ودیعه مسکن متاهلین پس از پایان تحصیل به صورت یکجا و مابقی با توجه به تاریخ فراغت از تحصیل و مبلغ وام پس از پرداخت ۱۰% مجموع تسهیلات دریافتی تقسیط خواهند شد.

• انجام امور فارغ التحصیلان در خصوص تسویه حساب و صدور دفترچه اقساط بازپرداخت وام‌ها در اتوماسیون صندوق رفاه دانشجویان
• انجام کلیه امور مربوط به فارغ التحصیلان جهت اعلام عدم بدهی، تسویه حساب و صدور دفترچه اقساط در سیستم گلستان جهت صدور گواهی موقت تحصیلی و دانشنامه
• انعقاد قرارداد بیمه حوادث گروهی دانشجویان و معرفی دانشجویان حادثه دیده به بیمه طرف قرارداد جهت دریافت خسارت
• انعقاد قرارداد با بیمارستان فرشچیان و معرفی دانشجویان جهت ویزیت پزشک عمومی و خدمات اورژانسی به صورت مجانی
• انعقاد قرار داد با بیمه سلامت ایران و صدور دفترچه خدمات درمانی برای دانشجویان تبعه خارج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو