پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۸۸
|
کد خبر: ۶۰۲۸
سرپرست دانشگاه گفت: دانشگاه بوعلی‌سینا نمادی برجسته و معتبر برای شهر همدان است، که برای استفاده از این نماد باید برنامه‌ریزی شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در دیدار با اعضای شورای شهر همدان، گفت: دانشگاه بوعلی‌سینا نمادی برجسته و معتبر برای شهر همدان است، که برای استفاده از این نماد باید برنامه‌ریزی شود، اما تا به‌حال آن‌طور که باید، از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با مجموعه استان باید بیش از پیش تقویت گردد و سازوکاری که در حال حاضر بین دانشگاه و سایر سازمان‌ها وجود دارد، صحیح نیست و قاعدتا باید اصلاح شود و در مسیر اصلی خود قرار بگیرد.

دکتر رضوان همچنین عنوان کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا به لحاظ ظرفیت علمی، پژوهشی و آموزشی در سطح بالایی قرار دارد که بخشی از این ظرفیت در سطح رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی مطرح است.

وی افزود: این‌چنین ظرفیتی قابلیت آن را دارد که مورد استفاده جامعه و مردم قرار گیرد؛ اما متناسب با این رویکرد، نگاه به کارکرد دانشگاه و توانایی آن در بدنه جامعه مناسب نیست.

سرپرست دانشگاه ادامه داد: این نگاه باید معطوف به توانمندی دانشگاه در ارائه ایده برای بالفعل‌کردن سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه و شهر باشد.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۷ رشته‌گرایش تحصیلی در دانشگاه این پتانسیل را دارد که مشکلات جامعه و مردم را حل کند.

حسین رضوان در نهایت عنوان کرد: دانشگاه هدف‌گیری مشخصی دارد، و آن، در مسیر پیشرفت جامعه قرار گرفتن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست