پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۹۲
|
کد خبر: ۶۰۴۹
نقش والای استادان و معلمان در توسعه و تعالی کشور و تربیت نخبگان به‌عنوان میراث گرانبهای انبیاء و اولیای الهی در همه ادوار شایسته تکریم و سپاس است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن‌الرحیم

«اللّهُمَّ اغْفِر لِلمُعَلِّمینَ و أطِل أعمارَهُم و بارِک لَهُم فی کَسبِهِم»

«خداوندا! معلمان را بیامرز و عمر طولانی به آنان عطا فرما و کسب و کارشان را مبارک گردان» - پیامبر اکرم (ص)
 
هفته آموزش هفته تکریم و تعظیم در برابر عظمت و منزلت استادانی است که باغبانان گلستان علم دانش اند. به تبع هفته آموزش، روز معلم یادآور ایثار، مجاهدت و تلاش بزرگانی است که پویایی اندیشه‌شان به تأسی از اسوه اخلاق و مکارم ایران اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری در جای جای این سرزمین طنین‌انداز شده است و نقش والای استادان و معلمان در توسعه و تعالی کشور و تربیت نخبگان به‌عنوان میراث گرانبهای انبیاء و اولیای الهی در همه ادوار شایسته تکریم و سپاس است. سپس خدای بزرگ را که پس از یک دوره سخت و دست و پنجه نرم کردن با بیماری همه گیر کرونا در این روز‌های زیبای اردیبهشتی، نشاط و طراوت آموزشی واجتماعی مجدداً مهمان محافل آموزشی و کلاس‌های درس شده است.

در دوران پسا کرونا، بی‌شک رسالت استادان و معلمان و همیاران علمی در راستای آشنا کردن دانشجویانی که اغلب جدیدالورود یا نودانشجو دانسته می ­شوند بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته و دانشگاه بوعلی سینا در این زمینه چشم یاری به وجود پر مهر استادان گرانقدر دارد. امید است در این برهه حساس برای رهایی از مشکلات باید با عزمی الهی و جهادگونه، ضمن امیدآفرینی در جامعه، به منظور تقویت روحیه خودباوری و به ثمر رساندن استعداد‌های جوانان این مرز و بوم، بیش از پیش نقش‌آفرینی کنیم و در ارتقاء کیفیت آموزشی و پژوهشی و حرکت در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام جدی ورزیم.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه عزیزان در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت مقام شامخ استاد علامه شهید مرتضی مطهری (ره)، هفته آموزش و روز معلم را به همه استادان فرهیخته و همیاران علمی و نیز دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و تلاش صادقانه تلاشگران عرصه علم و دانش را ارج نهاده و توفیق همگان را از درگاه خدامند بزرگ خواستارم.
 
دکتر حسین رضوان
سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست