پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۶۲
|
کد خبر: ۶۰۷۹
مدیران دانشگاه بوعلی‌سینا، در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان دیدار کردند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، دکتر محمدمهدی شهبازی مدیر دفتر ارتباط با جامعه و صنعت و دکتر سید‌منوچهر حسینی مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه بوعلی‌سینا، با مهندس علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان دیدار کردند.

در این دیدار که در راستای تحقق شعار سال مبنی بر اشتغال دانش‌بنیان انجام شد، موضوع گذراندن طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی داخل، طرح شد.

در این راستا موارد زیر مطرح شد:

۱. مزایای طرح در زمینه آشنایی اعضای هیات علمی با نیازهای جامعه و صنعت

۲. امکان حضور مستمر و موثر اعضای هیات علمی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

۳. ارائه نیازهای اجرایی موجود در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

۴. امکان اجرای طرح به صورت تمام وقت و پاره‌وقت توسط اعضای هیات علمی

۵. موثر نمودن فرآیند کارآموزی دانشجویان کارشناسی و فعال نمودن کارورزی برای دانشجویان ارشد و دکتری با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

۵. این طرح باعث ایجاد زمینه‌های مفاهمه مشترک و تالیف پروژه‌های مختلف می‌شود.

در مورد کارآموزی برای دانشجویان مقرر شد طی تفاهم‌نامه‌ای که تنظیم خواهد شد تعداد مورد نیاز کارآموزان مدنظر سازمان به دانشگاه اعلام گردد. تعداد کارآموزان مورد نظر باید با هماهنگی طرفین در موضوعات مورد نیاز سازمان میراث فرهنگی باشد.

نکته دیگر ارائه عناوین مورد نیاز دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان توسط سازمان میراث فرهنگی برای تربیت نیروهای مورد نیاز در سازمان میراث فرهنگی است. در این زمینه همکاری سازمان میراث فرهنگی با آکادمی کسب و کار دانشگاه بوعلی برای برگزاری دوره های مهارتی مورد نیاز نیز صحبت شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه